خبرگزاری کار ایران

موسی‌پور خبر داد:

دستگیری ٢ شکارچی غیرمجاز در منطقه حفاظت شده بینالود

asdasd
کد خبر : ۷۶۴۶۲۶

رئیس اداره حفاظت محیط زیست چناران از دستگیری ٢ شکارچی غیرمجاز در منطقه حفاظت شده بینالود خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از چناران، هادی موسی‌پور با بیان اینکه دو شکارچی غیرمجاز در منطقه حفاظت شده بینالود دستگیر شدند، گفت: این متخلفان همراه 12 قطعه کبک و دو رشته دام دستگیر و برای سیر مراحل قضایی تحویل پاسگاه انتظامی گلمکان شدند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست چناران تاکید کرد: طبق ماده 12 قانون شکار و صید، شکارچیان غیرمجاز در داخل مناطق حفاظت شده به‌ مجازات‌ حبس‌ از سه‌ ماه‌ تا سه‌ سال‌ یا به‌ جزای‌ نقدی‌ از 30‌ میلیون تا 50 میلیون ریال‌ محکوم‌ می‌شوند.

وی افزود: منطقه بینالود طی مصوبه شماره 317 شورای عالی محیط زیست در 11 مهر ماه سال 1389 به عنوان منطقه حفاظت شده به مناطق تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست پیوسته است.

گفتنی است؛ منطقه حفاظت شده بینالود با وسعت 61 هزار و 936 هکتار بین سه شهرستان طرقبه‌وشاندیز، نیشابور و چناران در خراسان رضوی واقع شده و اثر طبیعی ملی قلل بینالود در این منطقه قرار دارد.

پوشش گیاهی غالب منطقه حفاظت شده بینالود انواع گون و درمنه است و پراکندگی درختان ارس نیز در این منطقه به چشم می‌خورد، همچنین در دره‌ها درختان بید وحشی، زرشک و نسترن وحشی روییده‌اند، همچنین، گونه‌های شاخص جانوری این منطقه شامل پلنگ، گرگ، کفتار، روباه، شغال، گربه پالاس، قوچ و میش اوریال، گراز و پایکا، عقاب طلایی، شاهین، بالابان، کبک و تیهو هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز