خبرگزاری کار ایران

علی درویش‌پور مطرح کرد:

ساماندهی، لایروبی و پاکسازی ۳ رودخانه مهم کردان، کرج و شاهرود/ افزایش حق‌آبه البرز از محل مخازن طالقان و امیرکبیر

asdasd
کد خبر : ۷۶۴۶۲۳

معاون استانداری البرز از دیدار استاندار البرز با وزیر نیرو و طرح موضوعاتی همچون افزایش حق‌آبه البرز از محل مخازن طالقان و امیرکبیر، ساماندهی رودخانه های استان، اعمال تخصیص 187 میلیون متر مکعب پساب تهران به البرز و استقرار 2 پست 400 کیلوولت در البرز، خبر داد.

به گزارش ایلنا، علی درویش پور امروز در حاشیه دیدار استاندار البرز با وزیر نیرو با بیان اینکه در این دیدار مباحث مهمی مورد بررسی قرار گرفت، افزود: در سالی که براساس منویات مقام معظم رهبری به نام رونق تولید مزین شده، اقدام استاندار البرز طی دیدار با وزیر نیرو برای تقویت زیرساخت های استان، منشا رشد و پیشرفت استان و گامی موثر در راستای تحقق شعار سال درالبرز است.

وی با اشاره به موارد طرح شده از سوی استاندار البرز در این نشست، ادامه داد: طی بارش های فرودین ماه امسال، دیواره های جانبی، سازه های کنترل و مهار سیلاب و لایروبی رودخانه کردان بعنوان یکی از رودخانه های اصلی استان و تامین کننده آب کشاورزی شهرستان های ساوجبلاغ و نظرآباد، ضرورت دارد.

درویش پور گفت: با توجه به محدودیت اعتبارات استانی و لزوم تسریع در ساماندهی رودخانه کردان، استاندار محترم البرز علاوه بر نامه ای به وزیر محترم نیرو، درخواست توجه ویژه از محل اعتبارات وزارتخانه را در این دیدار داشت.

وی با بیان اینکه تنها حدود ۶۰ میلیون متر مکعب از تخصیص آب سدهای کرج و طالقان به استان اختصاص یافته، افزود: باقی نیاز استان به میزان ۲۲۰ میلیون متر مکعب از محل دشت های کرج، ساوجبلاغ و اشتهارد تامین می شود.

معاون استاندار البرز اضافه کرد: افزایش سهم حق آبه البرز از سدهای مستقر در استان برای شرب و صنعت از دیگر درخواست های مهم استاندار محترم البرز با توجه به رشد سریع جمعیت و پویایی تولید و صنعت استان در این دیدار بود.

وی گفت: همچنین موضوع عدم اجرای انتقال ۱۸۷ میلیون متر مکعب از پساب تهران به البرز که از سال ۹۰ اختصاص یافته ولی اجرایی نشده است از دیگر موارد مطروحه بود.

درویش پور با تشریح وضعیت رودخانه دلمبر افزود: دکتر شهبازی در این دیدار بر ضرورت ساماندهی این رودخانه مهم که در حریم و بستر آن ساخت و سازهای غیر مجاز بسیاری نیز طی چند دهه اخیر صورت گرفته، تاکید کرد.

وی عنوان کرد: تقسیم وظایف برای مدیریت، نگهداری و لایروبی رودخانه بین شهرداری و شرکت آب منطقه ای برای پیشگیری از وقوع حوادث و خسارت ناشی از سیلاب، مطالعه، بررسی و اقدام، در این دیدار مورد درخواست بود.

معاون استاندار البرز با اشاره به اینکه در سال رونق تولید باید بسترهای مناسبی برای فعالیت واحدهای تولیدی و صنعتی ایجاد کنیم، گفت: بر این اساس با توجه به اینکه البرز علی رغم گستره فعالیت های تولیدی و صنعتی و رشد سریع جمعیت، فاقد پست برق ۴۰۰ کیلو ولت است.

وی افزود: تامین اعتبار برای ایجاد ۲ پست برق ۴۰۰ کیلو ولت در باغستان و اشتهارد از سوی وزارت نیرو امری مهم و ضروری است.

درویش پور خاطرنشان کرد: در این دیدار درباره ساماندهی، لایروبی و پاکسازی ۳ رودخانه مهم کردان، کرج و شاهرود در استان و تامین اعتبار این امر مهم از محل اعتبارات وزارت نیرو گفتگو شد.

در این دیدار اردکانی، وزیر نیرو موارد درخواست شده از سوی استاندار البرز را بسیار حائز اهمیت دانسته و به مسئولان مربوطه دستور تسریع در رسیدگی به موارد طرح شده را داد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز