خبرگزاری کار ایران

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری:

فشار خون بالا مهم‌ترین عامل تهدید کننده سلامت ایرانیان است

asdasd
کد خبر : ۷۶۴۵۰۲

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی ودرمانی چهارمحال و بختیاری گفت: فشار خون بالا مهمترین عامل خطر تهدید کننده سلامت و اصلی ترین عامل مرگ و میر در ایران است.

به گزارش ایلنا، مجید شیرانی گفت: مرگ زودرس یا کم توانی و ناتوانی ناشی از سکته‌های قلبی و مغزی ، معلول این بیماری بوده و به تنهایی بالغ بر نیمی از کل موارد مرگ در کشور را به خود اختصاص داده است.
 
وی افزود: در همین راستا، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای مدیریت عوامل اصلی بروز فشار خون بالا، روز ۲۷ اردیبهشت ماه سال جاری همزمان با روز جهانی فشار خون را به عنوان آغاز "بسیج ملی کنترل فشار خون" در اولویت برنامه‌های بهداشتی سال ۹۸ قرار داده است.

شیرانی، جلب مشارکت و همکاری بین بخشی نسبت به اطلاع رسانی گسترده و ارتقاء سطح آگاهی مردم و متعاقباً کاهش موارد ابتلا به این بیماری و شناسایی افراد مبتلا را از اهداف این طرح عنوان کرد و افزود: "فشار خون؛ بدانیم و اقدام کنیم" بعنوان شعار این طرح معرفی شده است.
 
به گفته وی، بسیج ملی کنترل فشار خون از ۲۷ اردیبهشت ماه لغایت ۱۵ تیرماه ۹۸ در سراسر کشور به اجرا گذاشته می شود.
 
شیرانی در ادامه بر لزوم همکاری و مشارکت تمامی دستگاه های اجرایی استان بویژه اصحاب رسانه ها و جراید برای آموزش عموم و اطلاع رسانی تاکید کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز