خبرگزاری کار ایران

در چهارمحال و بختیاری صورت گرفت؛

تخریب بخشی از بافت تاریخی چالشتر

asdasd
کد خبر : ۷۶۴۴۹۴

سرپرست معاونت میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری گفت: بخشی از بافت تاریخی چالشتر تخریب شده است.

به گزارش ایلنا، علی اصغر نوروزی در این باره گفت: شهرداری شهرکرد بر خلاف مصوبه اخیر مجلس شورای اسلامی و الزام شهرداری‌ها به حمایت از بافت‌ها و بناهای تاریخی بخشی از بافت و باروی تاریخی چالشتر را تخریب کرده است.

وی افزود: این اقدام درحالی صورت گرفت که براساس بند ۲۲ ماده ۵۵ قانون شهرداری ها در خصوص تشریک مساعی شهرداری با میراث فرهنگی در زمینه حفظ آثار و ابنیه باستانی شهر، ماده ۱۰۲ قانون شهرداری و ماده ۹۶ الحاقی این قانون که در آن شهرداری ها مکلفند نظرات و طرح های میراث فرهنگی را راجع به نحوه حفظ آثار باستانی و میزان حریم و مناظر ساختمان‌ها و میدان‌های مجاور آن ها را رعایت کنند، بدون توجه به مزیت های بناهای تاریخی چالشتر در راستای توسعه اقتصاد گردشگری شهر بر خلاف مواد ۵۵۶ تا ۵۵۵ قانون تعزیرات اسلامی بخشی از بارو و بافت تاریخی و ثبت ملی چالشتر را تخریب کرده است.

با این حال داود نجفی، شهردار منطقه چالشتر شهرکرد اعلام کرد: این مخروبه از سوی مالک جمع‌آوری شده و شهرداری در آن نقشی نداشته است.

چالشتر یکی از مناطق قدیمی در غرب شهرکرد است که قلعه تاریخی در آن شهرت ملی دارد و قدمت این قلعه به حدود ۱۱۰ سال پیش می رسد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز