خبرگزاری کار ایران

معاون مشارکت‌های مردمی بهزیستی خبرداد:

تخریب ۱۹۸ واحد مسکونی مددجویان در سیل/ اعلام میزان کمک‌های بلاعوض در شهرها و روستاها

asdasd
کد خبر : ۷۶۴۴۵۴

معاون امور مشارکت‌های مردمی و موسسات غیردولتی و توانمندسازی بهزیستی گفت: بیش از صد واحد مسکونی مددجویان بهزیستی دچار صدمه و تخریب شدند که طی تفاهم نامه‌های بهزیستی با ارگان‌های دیگر تا ۶ ماه دیگر تعمیر و ساخت این واحد‌ها آغاز می‌شود.

به گزارش ایلنا، ذوالفقار یزدان مهر در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: در حوزه مسکن و مشارکت‌ها و مشاغل و براساس آماری که امروز به تایید بنیاد مسکن رسیده است به استثناء استان خوزستان ۱۹۸ واحد متعلق به مددجویان تخریب کامل داشته ایم و به ۲۴۷۱ واحد مددجویان دچار خسارت شده‌اند.
 
وی‌افزود: بنابر تفاهم نامه‌ای که بین سازمان بهزیستی و بسیج سازندگی امضا شده است ساخت و تعمیر واحد‌های مددجویان به زودی آغاز شده است. طبق این تفاهم نامه در مدت ۶ ماه این عملیات ساخت و تعمیر انجام خواهد گرفت.
 
وی افزود: برای خانواده‌های دارای دو معلول طبق تفاهم نامه‌ای که بین سازمان بسیج مستضعفان داشتیم در شهر‌ها ۲۰ میلیون کمک بلاعوض و در روستا‌ها ۱۸ میلیون تومان کمک بلاعوض انجام خواهد گرفت.
 
وی ادامه داد: همچنین طبق مصوبه هیات وزرا در شهر‌ها برای خانواده‌های دارای دو معلول ۵۰ میلیون قرض الحسنه بلند مدت و ۱۲ میلیون بلاعوض و در روستا‌ها ۴۰ میلیون قرض الحسنه بلند مدت و ۱۰ میلیون تومان بلاعوض در نظر گرفته شده است که می‌توان از بانک‌ها دریافت کنند.
 
یزدان مهر گفت: خانواده‌های دارای دو معلول در شهر‌ها ۴۲ میلیون بلاعوض و ۵۰ میلیون تومان‌قرض الحسنه بلند مدت و در روستا‌ها ۲۸ میلیون بلاعوض و ۴۰ میلیون قرض الحسنه بلند مدت و مددجویان سرپرست خانواده ۲۲ میلیون تومان بلاعوض و ۵۰ میلیون تومان قرض الحسنه بلند مدت نیز درنظر گرفته شده است.
 
وی با بیان اینکه ۹۰۰ هزار تومان به صورت مستمری به مددجویان سیل زده پرداخت شد و ۲۱ میلیارد تومان از قبیل: لوازم خانگی بهداشتی و ... هزینه شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز