خبرگزاری کار ایران

معاون میراث فرهنگی قزوین خبر داد:

راه اندازی دو موزه خصوصی در قزوین

asdasd
کد خبر : ۷۶۴۳۶۴

معاون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قزوین گفت: دو موزه خصوصی هفته جاری به مناسبت روز جهانی این اماکن در قزوین راه اندازی و فعال می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، امیر ارجمند روز شنبه در نشست خبری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قزوین به مناسبت روز جهانی موزه ها و هفته میراث فرهنگی،گفت: این دو موزه شامل موزه تاریخ طبیعی و موزه بانک سپه است که فردا افتتاح و راه اندازی خواهند شد.

این مسئول با اشاره به اینکه امروز (28 اردیبهشت) به مناسبت روز جهانی موزه ها بازدید از موزه های قزوین رایگان است و این اماکن تا ساعت 20 فعال خواهند بود، اظهار داشت: برپایی نمایشگاه عکس میراث معنوی در دولتخانه صفوی با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، گلباران مزار شهدا، نشست خبری با اصحاب رسانه و دیدار کارکنان میراث فرهنگی با نماینده ولی فقیه در استان از جمله برنامه های گرامیداشت هفته میراث فرهنگی در قزوین به شمار می رود.

وی همچنین گفت: تجلیل از خادمان حوزه میراث فرهنگی و کلنگ زنی موزه مردم شناسی آبیک در زمینی به وسعت هزار متر مربع از دیگر برنامه های گرامیداشت هفته میراث فرهنگی در قزوین است.

این مسئول گفت: فاز دوم مرمت آستان امامزاده حسین (ع) و آغاز عملیات کاوش های باستان شناسی در این مکان و مسابقه معماری اسکیس در مسجد جامع عتیق از دیگر برنامه های این هفته به شمار می رود.

ارجمند در بخش دیگری از صحبت های خود به آثار تاریخی و طبیعی و ناملموس قزوین که در نوبت انتظار برای ثبت در فهرست ملی قرار دارند، اشاره کرد و گفت: 25 پرونده ثبتی در استان در حال پیگیری برای ثبت و افزوده شدن به فهرست آثار ملی هستند.

استان قزوین هم اکنون دارای 1384 اثر تاریخی، طبیعی و هنر ناملموس در فهرست آثار ملی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز