خبرگزاری کار ایران

کارشناس سازمان هواشناسی اعلام کرد:

افزایش دمای هوا در استان‌های شمالی کشور/ فعالیت سامانه بارشی از عصر امروز/ بارندگی در راه است

asdasd
کد خبر : ۷۶۴۳۶۲

کارشناس سازمان هواشناسی ضمن تشریح آخرین وضعیت آب و هوای کشور گفت: در بیشتر مناطق به ویژه استان‌های شمالی و ساحلی شاهد افزایش دمای هوا خواهیم بود.

به‌گزارش ایلنا، معصومه احمدی با اعلام این خبر افزود: امروز سامانه بارشی در بیشتر مناطق کشورمان واقع در مرکز، جنوب، جنوب شرق و مناطق زاگرس نشین حتی شمال غرب و غرب کشورمان از ساعات بعد از ظهر و اوایل شب موجب رگبار و رعد برق و حتی وزش باد خواهد شد.

وی گفت: در بخش‌هایی از استان سیستان و بلوچستان، مناطق مرکزی و جنوبی استان کرمان، بخش‌هایی از خراسان جنوبی، نیمه شمالی استان فارس، بخش‌های شرقی استان چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد و بخش جنوبی و غربی استان اصفهان و همین طور در بخش‌های خراسان شمالی در برخی ساعات رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید­ و در برخی نقاط نیز پدیده تگرگ پیش بینی می‌شود که می‌تواند به جاری شدن روان آب‌های سطحی و آبگرفتگی معابر عمومی منجر شود.

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: برای فردا نیز­ همین شرایط را در دامنه‌های زاگرس در بخش‌هایی از جنوب شرق­ با شدت بیشتری در بخش‌هایی از دریای خزر ­و ارتفاعات البرز پیش بینی می‌کنیم.

وی گفت: روز‌های میانی هفته نیز انتظار بارندگی رگبار و رعد برق را داریم و به لحاظ وزش باد در برخی ساعات می‌تواند در بخش‌های جنوبی و شرقی کشورمان وزش باد به شکل تند باد شدت بیشتری بگیرد به طوری که در برخی مناطق نیز موجب گرد و خاک می‌شود.

احمدی افزود: به لحاظ شرایط دمایی در بیشتر مناطق کشورمان به ویژه در استان‌های ساحلی دریای خزر روند افزایش دما را پیش رو داریم، اما از میانه‌های هفته روند کاهشی دما به همراه بارندگی پیشرو خواهد بود.

وی گفت: امروز دمای تهران در گرم‌ترین ساعت به ۳۱ درجه می‌رسد و آسمان تهران­ صاف است و در ساعات بعد از ظهر همراه با رشد ابر خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز