خبرگزاری کار ایران

با انعقاد تفاهمنامه ای صورت گرفت؛

ممنوع شدن ثبت ازدواج بدون ارائه گواهی مشاوره ژنتیک زوجین در مشهد

asdasd
کد خبر : ۷۶۴۳۵۱

با انعقاد تفاهم نامه ای مشترک فی ما بین چند دستگاه اجرایی در حضور استاندار خراسان رضوی، ثبت ازدواج در دفترخانه‌های رسمی مشهد بدون ارائه گواهی مشاوره ژنتیک زوجین ممنوع شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، جلسه بررسی طرح غربالگری و مشاوره ژنتیک زوجین قبل از ازدواج با حضور علی رضا رزم حسینی استاندار، حمیدرضا پوریوسف مدیرکل بهزیستی استان، محمدرضا دارابی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد و محمد حسن بهادر مدیرکل ثبت اسناد استان در محل دفتر استاندار برگزار شد.

در این جلسه تفاهم نامه الزامی شدن انجام مشاوره ژنتیک پیش از ازدواج توسط استاندار خراسان رضوی، مدیر کل بهزیستی، مدیرکل کل ثبت اسناد و املاک و رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد به امضا رسید.

بر اساس این تفاهم نامه، مشاوره ژنتیکی زوجین با ریسک خطر بالا قبل از ازدواج در مراکز مشاوره ژنتیک تحت نظارت بهزیستی و دانشگاه علوم پزشکی مشهد و با همکاری تمامی دفاتر ثبت ازدواج در این شهرستان الزامی شد. 

طبق تفاهم نامه منعقد شده، لیست مراکز مشاوره ژنتیک تحت نظارت دانشگاه علوم پزشکی و بهزیستی به اداره کل ثبت اسناد و املاک استان اعلام خواهد شد تا زوجین با ریسک بالا از سوی دفاتر ثبت ازدواج به یکی از مراکز مورد تایید ارجاع شوند. 

تمامی سردفتران ازدواج در شهر مشهد ملزم شدند که قبل از عقد زوجین و ثبت ازدواج، گواهی انجام مشاوره ژنتیک را دریافت کرده و در صورت عدم ارائه گواهی‌های تاییدیه بهزیستی و دانشگاه علوم پزشکی مشهد از ثبت رسمی ازدواج خودداری کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز