خبرگزاری کار ایران

استاندار کرمانشاه مطرح کرد:

تاثیر بازگشایی مرز خسروی در رونق آثار تاریخی غرب استان/ثبت اورامانات نقطه عطفی در تاریخ کرمانشاه

asdasd
کد خبر : ۷۶۳۹۲۱

استاندار کرمانشاه گفت: از آنجایی که به احتمال زیاد در آینده نزدیک شاهد بازگشایی مرز خسروی باشیم، در صورت تحقق این موضوع رونق آثار تاریخی غرب استان را خواهیم داشت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، هوشنگ بازوند در کارگروه رفع موانع ثبت جهانی منظر فرهنگی تاریخی اورامانات که باحضور معاون میراث فرهنگی کشور برگزارشد، با بیان اینکه در قرن آینده کشورهایی ثروتمند هستند که ثروت نرم دارند، اظهار کرد: هویت و تاریخ کشورها همان ثروت نرمی است که در آینده آنها را قدرتمند می‌کند.

وی تصریح کرد: این مسئله باعث شده تا کشوری همچون آمریکا که هیچ تاریخی ندارد توسط گروه‌هایی اقدام به از بین بردن آثار تاریخی دیگر کشورها همچون افغانستان، عراق و سوریه کند، چرا که امروزه پیش بینی می‌شود که این ثروت ها شاید در آینده قدرت آفرین باشند. 
 
بازوند در ادامه وجود 4200 اثر تاریخی در استان را ثروت بزرگی خواند و عنوان کرد: بر این مبنا ما با اتکا به این ظرفیت و دیگر پتانسیل‌هایی که در حوزه گردشگری داریم می‌توانیم ثروتمند شویم، اما برای تحقق این امر نیاز به حمایت و حفاظت از این آثار داریم. 
 
بازوند همچنین به آثار تاریخی فراوان موجود در غرب استان اشاره کرد و گفت: ممکن است در آینده نزدیک مرز خسروی بازگشایی شود، اگر این اتفاق بیفتد آثار تاریخی غرب استان رونق دوچندانی پیدا می کنند. 
 
وی در بخش دیگری از سخنانش بااشاره به تلاش‌ها برای ثبت جهانی منظر فرهنگی تاریخی اورامانات، اعلام کرد: باید موانعی که سر راه ثبت جهانی این منظر قرار دارد را احصاء و برای رفع آن گام برداریم. 
 
استاندار کرمانشاه بابیان اینکه ثبت اورامانات می‌تواند نقطه عطفی در تاریخ کرمانشاه باشد، عنوان کرد: ثبت این منظر امید و نشاط را بین مردم اورامانات ایجاد می‌کند و دریچه‌ای جدید برای توسعه گردشگری استان خواهد بود. 
 
وی تاکید کرد: ثبت جهانی اورامانات چهره زیبای کرمانشاه و آداب و رسوم مردم ما را به دنیا معرفی می‌کند. 
 
بازوند یادآورشد: در این راستا ضروری است تمامی دستگاه‌های ذیربط به صورت ویژه کار کرده و کمک کنند تا روند ثبت تسریع پیدا کند. 
 
استاندار کرمانشاه در پایان خواستار توجه سازمان میراث فرهنگی به ثبت جهانی تاق بستان، ساماندهی معبد آناهیتا و تعیین تکلیف موزه منطقه‌ای استان شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز