خبرگزاری کار ایران

رئیس پلیس راه یزد به ایلنا خبر داد:

کاهش ۱۵ درصدی تلفات ناشی از حوادث رانندگی در استان یزد

asdasd
کد خبر : ۷۶۳۵۳۵

رئیس پلیس راه استان یزد با تشریح برنامه‌ها و اقدامات پلیس راه استان، گفت: تعداد متوفیان حوادث رانندگی راه های برون شهری و روستایی ۱۵ درصد کاهش داشته است.

سرهنگ مسعود قانعی در گفتگو با خبرنگار ایلنا در توضیح مهمترین عوامل دخیل در بروز تصادفات، اظهار داشت: در مجموع متوفیان حوادث رانندگی راه‌های برون شهری و روستایی استان یزد با کاهش همراه شده و رتبه سوم در سطح کشور را به خود اختصاص داده است.

رئیس پلیس راه استان یزد با بیان اینکه سرعت و سبقت غیرمجاز، عدم توجه به جلو، خستگی و خواب‌آلودگی از جمله دلایل بروز حوادث ترافیکی است ادامه داد: همچنین تعداد متوفیان برون شهری حوادث رانندگی استان در سال ۹۷ در مقایسه با سال96، با 7/5 درصد کاهش؛ رتبه دوم کاهش تلفات در سطح کشور را به همراه داشته است.

وی با بیان اینکه در راستای جلوگیری از بروز تصادف، به رانندگان توصیه شده است که به ازای هر دو ساعت رانندگی،‌ یک ربع استراحت کنند، اضافه کرد: تهیه و نصب ۱۲۵ بنر آموزشی با همکاری ادارات دخیل در ترافیک جهت اطلاع رسانی و آموزش فرهنگ ترافیک، پیگیری و اقدام در راه اندازی سامانه پیامک جهت اطلاع رسانی ترافیکی وسایل نقلیه ورودی به استان از دیگر برنامه ها در کنترل حوادث بوده است.

قانعی همچنین از پیگیری و راه اندازی سامانه ارسال پیامک برای رانندگان متخلف در بحث سرعت لحظه ای و میانگین خبر داد و عنوان کرد: اقدامات پلیس در راستای کاهش حوادث رانندگی موجب شده تا شاهد بهبود رفتار ترافیکی و کاهش تصادفات باشیم.

رئیس پلیس راه استان با بیان اینکه بیش از 12 هزار بروشور آموزشی با اولویت تهدیدات ترافیکی موجود به تفکیک هر محور جهت اطلاع رسانی نقاط پر حادثه و با هدف پیشگیری از بروز تصادفات تهیه و توزیع شد افزود: پیگیری احداث ۱۹ نقطه استراحت گاه بین راهی در کلیه محورهای بزرگراهی و اصلی به منظور مدیریت ترافیک، از دیگر اقدمات پلیس در کاهش تلفات جاده ای بوده است.

وی تصریح کرد: فرهنگ‌سازی رفتار ترافیکی و آموزش فرهنگ ترافیک، موثرترین روش در کاهش تصادفات رانندگی است و مشارکت مردم، تضمین کننده ارتقای سطح آگاهی ها و پیشگیری از وقوع تصادفات است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز