خبرگزاری کار ایران

رئیس شورای روابط عمومی های استان قزوین:

رسانه‌ها و روابط عمومی‌ها افکار عمومی را در اختیار مسئولان قرار می‌دهند/نداشتن تشکل و نظام‌مند نبودن ضعف جامعه است

asdasd
کد خبر : ۷۶۳۳۳۰

مدیرکل روابط عمومی استانداری قزوین گفت: رسانه‌ها و روابط عمومی‌ها افکار عمومی شهروندان را در خدمت مسئولان اجرایی، دولتی و مدیران شهری قرار می‌دهند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، نصرت‌الله علیرضایی در جلسه تجلیل از اعضای شورای هماهنگی روابط عمومی استان قزوین به مناسبت روز ملی روابط عمومی که عصر امروز در صحن شورای‌شهر برگزار شد، اظهار کرد: شورای هماهنگی روابط عمومی 135 نفر روابط عمومی هستند که با زیر مجموعه شهرداری 160 نفر می‌شود.

وی افزود: برای اینکه هر موضوع را درست در جایگاه خود بفهمیم و آن انتظارات را بر اساس شناختی که داریم، تنظیم کنیم باید راجع به هر موضوعی در جامعه صحبت می کنیم احزاب و رسانه ها و هنرمندان هم اهل نظر باشند.

مدیرکل روابط عمومی استانداری قزوین ادامه داد: روابط عمومی نهادی است که بخشی از موضوعی ا زجامعه را نمایندگی می‌کند و در کنار رسانه‌ها نمایندگی اطلاع‌رسانی، افکار عمومی، ارتباطات، مسئله شفافیت و پاسخگویی مدیران، تعامل با مدیران و نظارت بر مدیران را بر عهده دارد.

علیرضایی اضافه کرد: روابط عمومی‌ها نمایندگی ارتباطات، اطلاع‌رسانی و پاسخگویی در عرصه دولت را بر عهده دارند و رسانه‌های نمایندگی غیردولتی را به دوش می‌کشند و مانند دو بال اطلاع‌رسانی در جامعه را بر عهده دارند.

وی خاطرنشان کرد: در جامعه امروز آن چیزی را که مدیریت شهری و شوراها به عنوان نمایندگان مردم باید به آن توجه کنند بحث پپاسخگویی، حقوق شهروندی و توجه به فرهنگ شهروندی است.

این مسئول تصریح کرد: وقتی از جامعه جدید صحبت می‌کنیم شامل شهر، شهرداری، شوراها، دموکراسی، حزب، مجلس، روزنامه و تشکل‌های غیردولتی است و شوراها بر اساس ضرورتی در جامعه شکل گرفته‌اند.

رئیس شورای روابط عمومی‌های استان قزوین افزود:  300 تا 400 سال پیش در جامعه قدیم  چیزی به نام شهروند، نظارت مردم، حق شهروندی و پاسخگویی نداشتیم و اگر حاکمان و مدیران کاری انجام می‌دادند لطفی در حق رعایای خود می‌دانستند.

علیرضایی ادامه داد: در جامعه جدید، مردم نمایندگانی را از بین خود انتخاب می‌کنند که حق را به صورت موقتی به آنان واگذار کرده ودر چارچوب وظایف و ماموریت‌های واگذار شده  مطالبات و خواسته‌های مردم را پیگیری می‌کنند.

وی با بیان اینکه امروز با شهروند مطالبه‌گر مواجه هستیم، اضافه کرد: مدیران باید به صورت دائم با شهروند رجوع کنند و نسبت خود را با شهروند تعدیل ببخشند و همواره باید در جریان افکار عمومی و نقطه نظرات آنها باشند.

این مسئول تصریح کرد: رسانه‌ها و روابط عمومی‌ها افکار عمومی شهروندان را در خدمت مدیران شهری، دولتی و اجرایی قرار می‌دهند و در قالب نظرسنجی، برگزاری نشست‌های خبری و دعوت به جلسات صورت می‌گیرد.

مدیرکل روابط عمومی استانداری قزوین افزود: امروز در سطح استان جلسه محرمانه نداریم و مردم را صاحب حق می‌دانیم.

علیرضایی ادامه داد: مدیران شهری باید تشکل‌های مختلف در حوزه‌های متعدد را بازوی مدیریت خود در اداره شهری بدانند؛ در شهر با انفجار اطلاعات، جمعیت و انتظارات مواجه هستیم و باید از دیدگاه‌ها و  نظرات مختلف آنها استفاده کرد.

وی اضافه کرد: ضعفی که در استان داریم این است که تشکل نداریم و جامعه نظام‌مند نیست و باید از نظرات شهروندان استفاده کرد تا شاهد شفافیت در جامعه باشیم.

این مسئول خاطرنشان کرد: شورا باید از تمام اقشار و گروه‌های جامعه برای مشارکت سازمان یافته و هدفمند بهره گیرد تا شهری پویا  با نشاط همراه با آرامش و احساس تعلق اجتماعی بالا و عقلانیت جمعی داشته باشیم.

در پایان نیز از اعضای شورای روابط عمومی استان قزوین هم تقدیر و تشکر شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز