خبرگزاری کار ایران

شفیعیان خبر داد:

سنجش کیفیت گازوئیل براساس استانداردهای یورو 4 در خلیل‌آباد

asdasd
کد خبر : ۷۶۳۲۹۹

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان خلیل آباد گفت: نمونه‌برداری برای سنجش کیفیت سوخت نفت گاز به‌صورت هر ماه دو مرحله در شهرستان خلیل‌آباد انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خلیل آباد، سعید شفیعیان با بیان این خبر گفت: تا کنون چندین نمونه گازوئیل از یک جایگاه دارای اولویت در شهرستان خلیل آباد  برداشت و جهت انجام آزمایش ارسال شده است .

وی افزود :سوخت خودروهای دیزلی یکی از مهمترین منبع آلودگی هوا به شمار می رود و استاندارد بودن و کیفیت سوخت مصرفی خصوصا میزان گوگرد در گازوئیل در کیفیت هوا تاثیر مستقیم دارد .

شفیعیان ادامه داد: در حوزه منطقه ترشیز برای نخستین بار نمونه برداری های فوق بر اساس برنامه های حفاظت از هوای پاک و بر اساس تفاهم نامه سازمان حفاظت محیط زیست و شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی در شهرستان خلیل آباد انجام شد و به جز جایگاههای عرضه گازوئیل در کلانشهرها این جایگاه از جمله حدود 200جایگاهی در کشور خواهد بود که باید عرضه سوخت گازوئیل در آن بر اساس استاندارد یورو4 صورت بگیرد.

وی افزود :گازوئیل یورو ۴ گوگرد پایینی دارد و به صورت یک آلاینده ثانویه وارد هوا نمی‌شود و در خودروها یی که از آن استفاده می کنند تجهیزات کنترل دوده دیزل‌ها را هم حفظ خواهد کرد و رنگ روشنتر و روغن و بوی کمتری نسبت به گازوئیل های دیگر دارد.

لازم به ذکر است گازوئیل اصلی‌ترین سوخت مایع در سبد پنج فرآورده عمده نفتی است که در آن گاز مایع، بنزین، نفت سفید و نفت کوره نیز وجود دارند. حدود 40 درصد سبد مصرف فرآورده‌های نفتی را گازوئیل تشکیل می‌دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز