خبرگزاری کار ایران

مدیر شبکه بهداشت بوئین زهرا خبر داد:

پیگیری ساماندهی سگ‌های ولگرد در بوئین زهرا

asdasd
کد خبر : ۷۶۲۸۶۷

مدیر شبکه بهداشت و درمان بوئین زهرا گفت: موضوع ساماندهی سگ‌های ولگرد با همکاری دستگاه‌های مربوط با جدیت در این شهرستان پیگیری می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، آرش خوشنویس‌زاده روز دوشنبه با اعلام این خبر، افزود: در دومین نشست شورای سلامت شهرستان بویین‌زهرا موضوع جمع‌آوری سگ‌های ولگرد به عنوان محوری‌ترین موضوع در دستور کار قرار گرفت و در نهایت چند مصوبه برای این جلسه تصویب و ابلاغ شد.

وی با اشاره به این مصوبات اضافه کرد: تشکیل جلسات مستمر توسط معاون انتظامی و سیاسی فرمانداری شهرستان به عنوان دبیر کارگروه کنترل جمعیت حیوانات ناقل بیماری به انسان، برگزاری نشست‌های آموزشی در کلیه مدارس تحت پوشش با همکاری آموزش و پرورش با موضوع هاری و حیوان گزیدگی،ارائه گزارش مصور اقدامات صورت گرفته در نشست بعدی کمیته کارگروه و جمع‌آوری بهینه زباله و پسماندها در شهرها توسط شهرداری ها و در روستاها توسط دهیاری‌ها از مهمترین این مصوبات بود.

خوشنویس زاده ادامه داد: همچنین قرار شد کارگروهی با اولویت کنترل جمعیت حیوانات ناقل بیماری به انسان با دبیری شهردار شهر مورد نظر و ریاست بخشداران مناطق برگزار شود و اعتبار لازم برای شبکه دامپزشکی جهت عقیم سازی سگ‌های ولگرد در کمیته برنامه ریزی شهرستان مورد پیگیری قرار گیرد.

وی با اشاره به دیگر مصوبات این کارگروه گفت: همکاری شهرداران و دهیاران با دامپزشکی برای قلاده‌گذاری و بستن پوزه بند برای سگ‌های صاحبدار، اقدام دهیاران نسبت به شناسایی سگ‌های صاحبدار و ارسال لیست مربوط به شبکه بهداشت و درمان و دامپزشکی، انجام واکسیناسیون سگ‌های صاحبدار توسط شبکه دامپزشکی، معرفی صاحبان سگ‌های بدون قلاده توسط شبکه دامپزشکی به مراجع قضایی و همچنین تهیه بروشور و مطلب در مورد هاری و ارسال آن به فرمانداری، بخشداری‌ها، شهرداری‌ها و دهیاری‌ها از دیگر مصوبات این نشست بود.

شهرستان بویین زهرا در 55 کیلومتری جنوب قزوین واقع شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز