خبرگزاری کار ایران

فرماندار بم خبرداد:

احداث دهکده خرمای شرق کشور در بم/ بهره‌برداری یک سال آینده

asdasd
کد خبر : ۷۶۲۵۹۴

فرماندار بم از احداث دهکده خرمای شرق کشور در این شهرستان خبرداد.

به گزارش ایلنا، هادی شهسوارپور گفت: این دهکده در مساحت 40 هکتار و با ساخت چهل واحد پیشرفته با اعتبار 160 میلیاد تومان تسهیلات و همچنین 40 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری بخش خصوصی با اشتغال زایی 4 هزار و 800 نفر ایجاد می شود.

شسهوار پور از استقبال بخش خصوصی خبر داد و افزود: 40 نفر از بزرگترین صادر کنندگان خرما  به عنوان بخش خصوصی  40 میلیارد تومان را برای ساخت دهکده پرداخت کردند و همچنین مقر رشد 160 میلیارد تومان تسهیلات دیگر این طرح نیز  از تسهیلات اشتغال پایدار روستایی توسط این صادر کنند گان تامین شود.

وی گفت: با توجه به استقبال بخش خصوصی پیش‌بینی می‌شود ظرف یکسال آینده این دهکده به بهره برداری برسد.
 
معاون توسعه مناطق محروم ریاست جمهوری در این مراسم با قدر‌دانی از مسئولان و حمایت دستگاه‌های مختلف گفت: این دهکده به عنوان پایانه صادراتی خرمای کشور تبدیل می‌شود و صنعت فراوری و بسته بندی به صورت متمرکز تکمیل و مشکلات قبلی خرما داران در زمینه‌های مختلف بر طرف می‌شود.

 امید این طرح را در افزایش تولید و بالا بردن بهره‌وری و تولید خرما در  شرق کشور موثر خواند و گفت: این دهکده  500 هزار کشاورز  در شرق کشور استان کرمان و سیستان و بلوچستان را پوشش می‌دهد.

معاون توسعه و مناطق محروم ریاست جمهوری افزود: در این طرح از اعتبارات اشتغال پایدار روستایی و منابع ارزان قیمت به صورت متمرکز استفاده می‌شود .
 
شهرستان بم با تولید سالانه 200 هزار تن تولید خرمای مضافتی بهترین خرمای کشور و جهان را داراست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز