خبرگزاری کار ایران

رئیس خانه صنعت یزد:

قوانین یکطرفه بانکی به نفع تولید تغییر کند/ سنگ اندازی بانک ها پیش پای تولید

asdasd
کد خبر : ۷۶۲۵۸۳

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت یزد با اشاره به یکسویه بودن قراردادهای بانکی در برابر تولید و صنعت گفت: قوانین یکطرفه بانکی به نفع تولید تغییر کند.

سیدعلی اکبر کلانتر در گفت و گو با خبرنگار ایلنا با اشاره به مشکلات و موانع پیش روی تولید و صنعت استان اظهار داشت: بخش عمده ای از مشکلات که تقریبا ببش از 80 درصد است در حوزه بانکی و مسائل مالی است.

وی با اشاره به این‌که اصلاح نظام بانکی یکی از خواسته‌های اصلی فعالان اقتصادی است ادامه داد: بانک‌ها نقش حمایتی خود از صنعت و فعالان اقتصادی را به درستی ایفا نمی کنند و بهره بالای تسهیلات، وثیقه های سنگین و قوانین بانکی یک طرفه توان تولید را گرفته است.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت یزد با بیان اینکه در رکود سال های اخیر صنعت گران و تولید کنندگان بی تقصیر هستند اضافه کرد: برای حمایت از تولید بایستی بهره و جرائم دیرکرد آن ها بخشیده شود نه اینکه فقط شعار حمایت از تولید باشد و عملا اقدامات ضد تولید را شاهد باشیم.

وی با اشاره به سنگ اندازی بانک ها پیش پای تولید بیان داشت: کمبود نقدینگی واحدهای تولیدی، مشخص نبودن تکلیف بانک ها در دادن نرخ سود و قوانین دست و پاگیر نظام بانکی از جمله مشکلات پیش روی تولید و صنعت است در حالیکه بخش عمده ای از مسائل و مشکلات واحدها نیز نقدینگی است.

کلانتر از دیگر مشکلات حوزه تولید و صنعت را افزایش چندبرابری قیمت مواد اولیه و نهاده های تولید دانست و اضافه کرد: این مهم در حالی رخ داده که تسهیلات و حمایت ها اضافه نشده و حتی دشوارتر و پیچیده تر شده است.

وی با تاکید بر اینکه قوانین بانکی باید تغییر کند و به نفع تولید باشد عنوان کرد: متاسفانه در حال حاضر اینگونه نیست و بانک ها مدعی هستند افزایش تسهیلات سرمایه در گردش را دارند در حالیکه کمکی به تولید نمی کند چون بانک انتظار دارد زود به بازگشت پول برسد.

رئیس خانه صنعت با بیان اینکه شرایط فعلی کمکی به ایجاد اشتغال جدید نمی کند افزود: بنیه مالی بانک ها اضافه شود تا رونق تولید را شاهد باشیم.

وی تصریح کرد: نمی‌گوییم مطالبات بانکی وصول نشود چراکه عقیده داریم پول باید در گردش باشد تا بتواند رونق ایجاد کرده و نقش آفرینی کند اما در وصول مطالبات به بخش تولید فشار نیاورند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز