خبرگزاری کار ایران

مدیرکل امور مالیاتی یزد:

صاحبان مشاغل پزشکی مکلف به استفاده از پایانه فروشگاهی شدند

asdasd
کد خبر : ۷۶۲۵۷۹

مدیر کل امورمالیاتی استان یزد گفت: طبق احکام مالیاتی قانون بودجه سال ۱۳۹۸ صاحبان مشاغل پزشکی از ابتدای امسال مکلف به استفاده از پایانه فروشگاهی شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، منوچهر اسدی اظهار داشت: تمامی صاحبان حرف و مشاغل پزشکی، پیراپزشکی، داروسازی و دامپزشکی که مجوز فعالیت آنها توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سازمان نظام پزشکی ایران و یا سازمان نظام دامپزشکی و سازمان دامپزشکی ایران صادر می‌شود، مکلف هستند از ابتدای سال ۱۳۹۸ از پایانه فروشگاهی‌ استفاده‌ کنند.

وی ادامه داد: تمام مراکز درمانی اعم از دولتی، خصوصی، وابسته به نهادهای عمومی غیردولتی، نیروهای مسلح، خیریه‌ها و شرکت‌ های دولتی مکلفند ۱۰ درصد از حق الزحمه یا حق العمل پزشکی پزشکان را بر اساس مبلغ صورتحساب (مجموع سهم بیمار و سهم بیمه) به عنوان علی الحساب مالیاتی کسر و تا پایان ماه بعد از وصول مبلغ صورتحساب به نام پزشک به حساب سازمان امور مالیاتی کشور واریز کنند.

اسدی تاکید کرد: این مالیات علی‌الحساب شامل پرداخت‌هایی که به عنوان درآمد حقوق و کارانه پرداخت و مالیات آن کسر می‌شود، نخواهد بود.

مدیر کل امور مالیاتی یزد گفت: بر اساس قانون بودجه ۹۸ سازمان امور مالیاتی موظف است نسبت به فروش کالاهایی که مصرف آنها منجر به تولید پسماند مخرب محیط زیست می‌شود عوارضی را که توسط دولت تعیین می‌گردد دریافت کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز