خبرگزاری کار ایران

استاندار هرمزگان خبر داد:

تعطیلی ادارات هرمزگان در روز‌های پنجشنبه/ سمپاشی اراضی استان برای مبارزه با ملخ‌های صحرایی

asdasd
کد خبر : ۷۶۲۵۰۲

استاندار هرمزگان گفت: ادارات و دستگاه‌های اجرایی استان از اول خرداد تا پایان مرداد ماه روز‌های پنجشنبه تعطیل خواهند بود.

به گزارش ایلنا، فریدون همتی گفت: براساس مصوبه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان، در راستای مدیریت مصرف انرژی در فصل گرما و تامین مناسب آب و برق مورد نیاز در استان، ادارات و دستگاه‌های اجرایی هرمزگان از اول خرداد تا پایان مرداد ماه سال جاری، روز‌های پنجشنبه تعطیل خواهند بود.

فریدون همتی در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران استان هرمزگان با اشاره به فرارسیدن فصل گرما و لزوم صرفه‌جویی در مصرف آب و برق، اظهار داشت: مردم هرمزگان تاکنون همراهی خوبی در راستای مصرف بهینه آب و برق داشته اند و از آنها می‌خواهیم در تابستان پیش رو نیز این روند را ادامه دهند.

وی گفت: در راستای مدیریت مناسب مصرف انرژی در فصل گرما و تامین مناسب آب و برق مورد نیاز در استان، ساعت کاری ادارات و دستگاه‌های اجرایی استان هرمزگان از اول خرداد تا پایان مرداد تغییر می‌کند و ادارات روز‌های پنجشنبه نیز تعطیل خواهند بود.

همتی عنوان کرد: براساس مصوبه نشست امروز شورای هماهنگی مدیریت استان هرمزگان، ساعت کاری ادارات و دستگاه‌های اجرایی هرمزگان از اول خرداد تا پایان مرداد ماه، یک ساعت زودتر آغاز و یک ساعت زودتر نیز به پایان می‌رسد.

وی اضافه کرد: بر اساس این تصمیم که از اول خرداد تا پایان مرداد ماه سال جاری اجرایی می‌شود، ادارات و دستگاه‌های اجرایی استان هرمزگان در مدت این سه ماه، روز‌های پنجشنبه تعطیل هستند.

استاندار هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای مقابله با هجوم ملخ‌های صحرایی به اراضی کشاورزی، عنوان کرد: با توجه به جمعیت گسترده این ملخ ها، حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار هکتار از اراضی در هرمزگان تحت پایش قرار گرفت و ۵۴ هزار هکتار از اراضی استان نیز در راستای مبارزه با ملخ‌های صحرایی سمپاشی شده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه باید از مشارکت و همکاری مردم در راستای مقابله با ملخ‌های صحرایی بیشتر استفاده شود، افزود: سم مورد نیاز برای مقابله از طریق سازمان جهاد کشاورزی تامین و در اختیار باغداران و کشاورزان قرار می‌گیرد تا نقاط آلوده را سمپاشی کنند.

استاندار هرمزگان بیان داشت: باید از توانمندی دستگاه‌های مختلف از جمله نیرو‌های بسیج، جمعیت هلال احمر، دهیاری‌ها و دیگر ظرفیت‌ها در راستای مقابله همه جانبه با ملخ‌های صحرایی استفاده شود تا شاهد آسیب کمتری از این ناحیه باشیم.

همتی تصریح کرد: فرمانداران شهرستان‌هایی که درگیر این پدیده هستند به طور دائم ستاد بحران را تشکیل دهند و اطلاع‌رسانی مداوم در راستای آگاهی‌بخشی به مردم انجام شود.

وی با تاکید بر لزوم ارائه آموزش به دهیاران در راستای مدیریت بحران، خاطرنشان کرد: مقابله با بحران باید جدی گرفته شود و در این راستا نیاز است آموزش‌های لازم به دهیاران که مدیریت روستا‌ها را برعهده دارند، ارائه شود تا به سرعت در شرایط بحرانی اقدامات لازم را صورت دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز