خبرگزاری کار ایران

جعفر وحدت:

مبارزه با علف‌های هرز در مزارع غلات آذربایجان‌غربی از مرز ۱۶۶ هزارهکتار گذشت

asdasd
کد خبر : ۷۶۲۲۳۵

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: مبارزه با علف های هرز در مزارع غلات استان از مرز ۱۶۶ هزارهکتار گذشت.

به گزارش خبر گزاری ایلنا از ارومیه، جعفر وحدت با بیان این مطلب اظهار کرد: از ابتدای سال‌جاری تا کنون در سطح 166 هزار و 181 هکتاراز مزارع گندم و جو استان مبارزه شیمیایی با علف های هرز صورت گرفته است.

وحدت ادامه داد: از این مقدارسطح مبارزه 158 هزار و 316 هکتار در مزارع گندم و7 هزار و 865 هکتاردر مزارع جو انجام گرفته است و این در حالی است که مبارزه شیمیایی همچنان در مناطق سردسیری ادامه دارد.

وی افزود: به منظور جلوگیری از کاهش میزان خسارت آفت سن غلات به عنوان مهمترین آفت در مزارع گندم و جو در کشور و استان، تا کنون در سطح16 هزار و 837هکتار مبارزه با سن مادری در استان انجام شده و به محض رسیدن به نروم برابر بازدید های صحرایی کارشناسان ، مبارزه با پوره سن نیز آغاز خواهد شد .

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی ادامه داد: با توجه به بارندگی‌های مناسب در فصل بهار،  احتمال شیوع انواع بیماری‌ها در مزارع غلات دور از انتظار نیست، لذا از زارعان استان درخواست داریم به محض مشاهده علایم اولیه آلودگی با مشورت کارشناسآن حفظ نباتات و کلینیک‌های گیاه پزشکی اقدام به مبارزه شیمیایی با آفات کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز