خبرگزاری کار ایران

اختر حسین پیشنهاد داد:

دایر کردن مراکز فرهنگی فردوسی در کشورهای فارسی زبان

asdasd
کد خبر : ۷۶۲۲۲۸

استاد مرکز مطالعات فارسی و آسیای میانه دانشگاه جواهر لال نهرو دهلی نو گفت: کشورهای فارسی زبان که فردوسی میراث مشترک همه آنهاست باید مراکز فرهنگی فردوسی را هم در کشورهایشان و هم در خارج از مرزهای کشورهای فارسی زبان دایر کنند و از طریق برنامه‌های فرهنگی و هنری، ارزش‌های صلح فردوسی را به مردم جهان عرضه کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، سید اختر حسین در این خصوص گفت: در رزم‌نامه‌ی شاهنامه، مطالب صلح نسبت به جنگ بیشتر مطرح شده است و فردوسی ارزش‌های صلح را بر اجبار جنگ ترجیح داده است.

وی در خصوص اینکه چه ویژگی‌هایی فردوسی را به چهره بین‌المللی تبدیل کرده است، بیان داشت: ترجمه و هنر موثرترین وسیله ابلاغ در جهان می‌باشد و اشعار فردوسی از طریق نقاشی، ترجمه و تئاتر در دسترس مردم جهان قرار گرفته است؛ جوامع بین‌الملل از این طریق با فردوسی آشنایی پیدا کرده‌اند و همین عوامل سیمای فردوسی را به چهره‌ای بین‌المللی تبدیل کرده است .

سید اختر حسین افزود: وقتی شروع به خواندن رزم نامه رستم و سهراب در زمان دانشجویی کردم متوجه شدم که زبان فردوسی و طرز بیانش بسیار واضح و رسا است و من می‌توانستم تمام داستان را مرحله به مرحله بفهمم؛ زبان و ساختار داستان آن چنان جالب، جاذب و قابل درک و فهم بود که من به فردوسی علاقه‌مند شدم .

وی با بیان اینکه فردوسی محبوب‌ترین شاعر من است، گفت: من تاکنون پنج داستان شاهنامه را نقد و بررسی کرده‌ام و در مجله‌های علمی و پژوهشی معتبر به چاپ رسانده‌ام. مزید بر آن به چندین همایش بین‌المللی درباره فردوسی و شاهنامه در کشور خودم و خارج از کشور شرکت کرده‌ام که این بر علاقه ی من به فردوسی دلالت می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز