خبرگزاری کار ایران

لزوم احیای ساختار فرهنگی و هویت مناطق حاشیه‌نشین آبیک

asdasd
کد خبر : ۷۶۲۱۸۷

فرماندار شهرستان آبیک گفت: با هم‌افزایی باید ساختار فرهنگی و هویت محلات حاشیه‌نشینی بازیابی و احیا شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، شهرام احمدپور در جلسه بازآفرینی شهری شهرستان آبیک که در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: در حوزه شهر آبیک سه محله حاشیه‌نشین وجود دارد که دارای بافت فرسوده بوده و در گذشته به دلایل مختلف از جمله وجود مشکل در سند و مشاغل کاذب، افراد مهاجر به دنبال حاشیه‌نشینی بودند.

وی افزود: در مناطق حاشیه‌نشین شهر آبیک عمده واحدهای مکسونی فاقد استحکام بوده و بعضا انشعابات قانونی نبوده و ساخت وسازهای غیرمجاز دراین مناطق صورت گرفته است.

فرماندار شهرستان آبیک ادامه داد: به دلیل حاشیه‌نشینی افراد، با کمبود سرانه آموزشی، ورزشی، فرهنگی و تفریحی در محلات حاشیه‌نشنی مواجه هستیم و تحت هیچ شرایطی نباید نادیده گرفته شوند.

احمدپور اضافه کرد: در مناطق حاشیه‌نشین بعضا فرهنگ‌های متفاوت و گاها متناقض وجود دارد که شاهد مسائل و برخی اوقات جرایم سازمان یافته و غیرسازمان یافته در این مناطق هستیم.

وی خاطرنشان کرد: تنها نباید به موضوعات ساختاری محلات حاشیه‌نشین شهر آبیک فکر و برنامه‌ریزی کرد بلکه نباید از کلیات فرهنگی، آموزشی و تفریحی این محلات غفلت شود و با هم‌افزایی باید ساختار فرهنگی هویت این محلات باید بازیابی و احیا شود.

این مسئول تصریح کرد: اگر بهترین اماکن دولتی و خصوصی در مناطق حاشیه‌نشین احداث شود اما ظرفیت استفاده از فضاها وجود نداشته باشد و از نظر فرهنگی ارتقایی صورت نگیرد، خیلی موفق نمی‌توانیم عمل کنیم.

فرماندار شهرستان آبیک افزود: دستگاه‌های مختلف باید برنامه‌های مفرح و شاد و فرهنگی غنی در مناطق حاشیه‌نشین اجرا کنند.

احمدپور ادامه داد: اگر به محلات آسیب‌خیز توجه لازم نشود محلات سالم، سنتی و ریشه‌دار ممکن است تحت شعاع فعالیت‌های نابهنجار و مجرمانه این محلات قرار گیرند که تلاش مسئولان برای جذب و تخصیص اعتبارات بازآفرینی ضروری است.

وی اضافه کرد: فضای بسیاری از مدارس شهرستان آبیک قدیمی است و دارای مشکل هستند این در حالی است که با حضور خیران مدرسه‌ساز، شاهد اتفاقات خوبی در این شهرستان بوده‌ایم و مدارس خوبی ساخته شده اما مکفی نیست.

این مسئول خاطرنشان کرد: به جای تعریف پروژه‌های خرد، اگر دو پروژه شاخص از محل اعتبارات بازآفرینی تعریف شود هم می‌تواند کارکرد بهتری داشته باشد و هم هدف اصلی محقق می‌شود.

فرماندار شهرستان آبیک با اشاره به کم‌لطفی‌های صورت گرفته در گذشته نسبت به این شهرستان اذعان کرد: شهر آبیک دارای 70 هزار نفر جمعیت است که ورودی استان قزوین محسوب می‌شود اما با معضلات و مشکلات متعدد مواجه بوده و مدیریت شهری با چالش جدی روبروست.

احمدپور به کاهش تخصیص مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری‌ها نسبت به گذشته اشاره کرد و افزود: این امر قدرت مانور شهرداری‌ها برای انجام پروژه‌های عمرانی و برنامه‌های فرهنگی با چالش مواجه کرده  که نگاه ویژه مسئولان استان را می‌طلبد.

وی بر تخصیص بخشی از اعتبارات بازآفرینی به شهر خاکعلی تاکید کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز