خبرگزاری کار ایران

شالچیان خبر داد:

رونمایی از آثار بزرگ‌‌ترین تندیس‌ساز حماسی روسیه در مشهد

asdasd
کد خبر : ۷۶۱۹۶۲

معاون گردشگری و زیارت سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد گفت: همزمان با آیین افتتاحیه همایش بین‌المللی شاهنامه در گذرگاه جاده ابریشم، از آثار بزرگ ترین تندیس ساز حماسی روسیه رونمایی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، نرگس شالچیان با بیان این مطلب در نشست خبری همایش بین‎المللی شاهنامه در گذرگاه جاده ابریشم که با حضور اصحاب رسانه‌‎های جمعی در سالن شهدای شهرداری مرکز برگزار شد، اظهار کرد: آیین افتتاحیه همایش بین‌المللی شاهنامه در گذرگاه جاده ابریشم در روز دوشنبه 23 اردیبهشت ماه در محل تالار شهر برگزار خواهد شد و سخنرانی و رونمایی از آثار برجسته مجسمه ساز روسی استاد "فئوفانوف" بزرگترین تندیس‌ساز حماسی در نگارخانه شهر از جمله برنامه‌های تعریف شده در آیین افتتاحیه خواهد بود.

وی ادامه داد: رونمایی از فرش بافته شده توسط هنرمند داخلی با مفهوم هفت‌خان فردوسی و نمایشگاه «قاب‌های سنگی صلح» با مفهوم بومی و خطاطی اثر استاد صالحی از جمله ویژه برنامه‌های آیین افتتاحیه نیز خواهد بود.

معاون گردشگری و زیارت سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد با بیان اینکه روز 23 اردیبهشت از ساعت 16 تا 19 برگزاری پنل‌های تخصصی و ارائه مقاله را در دانشگاه فردوسی خواهیم داشت، اظهار کرد: بعد از اتمام پنل‌های تخصصی برنامه شب‌های فرهنگی را در یکی از خانه‌های تاریخی مشهد خواهیم داشت.

شالچیان ابراز کرد: صبح روز سه‌شنبه 24 اردیبهشت‌ماه از ساعت 9 صبح تا  13 پنل تخصصی با حضور اساتید دانشگاهی در دانشگاه فردوسی خواهیم داشت. همچنین از ساعت 16 تا 19 همان روز برنامه اهدای ششمین دوره اعطای نشان فردوسی به فرهیختگان ادبیات و شعر فارسی را خواهیم داشت.

وی همچنین از ماراتن پیاده‌روی برخی پیشکسوتان کشتی با پیام ثبت‌جهانی توس از سه‌راه فردوسی تا آرامگاه این شاعر نامدار و مراسم ویژه فرهنگی آستان‌قدس رضوی و رونمایی از نسخ خطی و چاپی مرتبط با شاهنامه از قرن 10 تا پایان دوره قاجار در عصر روز 24 اردیبهشت‌ماه خبر داد.

معاون گردشگری و زیارت شهرداری مشهد گفت: در عصر روز 25 اردیبهشت‌ماه از ساعت 15 تا 17 رونمایی از دو مجسمه ساخته شده برای نصب در سه‌راه فردوسی و میدان هفت‌خان و مراسم افتتاح جلوخان فردوسی را در دستور کار خواهیم داشت، همچنین از ساعت 17 تا 19 مراسم فرهنگی بزرگداشت فردوسی و اختتامیه این همایش بین‌المللی در آرامگاه فردوسی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز