خبرگزاری کار ایران

فرماندار آبیک به ایلنا خبر داد؛

کشتارگاه زرین‌پران آبیک وارد چرخه تولید می‌شود/فعالیت رسمی خط تولید کاغذ الموت تا ماه آینده

asdasd
کد خبر : ۷۶۱۹۲۵

فرماندار شهرستان آبیک گفت: کشتارگاه زرین‌پران به بخش خصوصی جدید و خیل یقوی واگذا رشده و چند روزآینده وارد چرخه تولید می‌شود.

شهرام احمدپور در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در قزوین اظهار کرد: کشتارگاه زرین‌پران شهرستان آبیک که به بخش خصوصی جدید وخیلی قوی واگذار شده و در کشور 13 شرکت و دو هزار و 500 نفر نیرو دارد، طی چند روز آینده وارد چرخه تولید می‌شود و در فاز نخست 70 نفر مشغول به کار می‌شوند.

وی افزود: بخش خصوصی با 230 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری فعالیت خود را در کشتارگاه زرین‌پران آغاز خواهد کرد و قول داده کارخانه فست‌فود محصولات مرغ هم راه‌اندازی و وارد بازار کند.

فرماندار شهرستان آبیک ادامه داد: تولید آزمایشی در شرکت کاغذ الموت در حال انجام است و یک ماه آینده به طور رسمی خط تولید این شرکت افتتاح می‌شود و با راه‌اندازی کامل فازهای این شرکت بین 500 تا 600 نفر مشغول به کار می‌شوند.

احمدپور بکارگیری نیروهای بومی در شهرک صنعتی کاسپین یک از شهرستان آبیک را مطالبه جدی مسئولان و مردم این شهرستان ذکر و اضافه کرد: تامین نکردن سرویس ایاب وذهاب موجب شده که بخش عمده‌ای از نیروها از شهر محمدیه و مهرگان تامین شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: طبق برنامه مدون و منسجمی که صورت گرفته، هفته‌ای یک بار از واحدهای تولیدی و صنعتی آبیک به همراه مسئولان بازدید صورت می‌گیرد که در 45 روز اخیر به طور مستمر این امر انجام شده است.

حل و فصل اورژانسی واحدهای مشکل‌دار

فرماندار آبیک تصریح کرد: در کمیسیون امنیت کارگری شهرستان آبیک هم به‌طور اورژانسی شرکت‌هایی که دچار مشکل هستند حضور یافته و نسبت به حل و فصل مشکلات آنها اقدام لازم صورت می‌گیرد.

احمدپور افزود: یکی از شرکت‌های شهرستان آبیک به دلیل مشکلات مالیاتی در شب عید قصد تعدیل 40 نفر نیرو را داشت که با مساعدت مسئولان شهرستان، مشکل رفع و از تعدیل نیرو جلوگیری شد.

وی در پاسخ به این سوال که با سرریز شدن آب سد طالقان در شب گذشته آیا به شهرستان آبیک آسیب رسید، توضیح داد: اوضاع شهرستان تحت کنترل قرار داشت و از تمام ظرفیت‌های کانال برای هدایت آب به نقاط مختلف استافده شد این در حالی بود که سرریز آب 15 مترمکعب بود و اگر بر اثر بارش‌ها میزان خروجی این آب تا 100 مترمکعب برسد آب مازاد در بند انحرافی زیاران و کانال‌های ال یک، ال دو و ال سه از طریق رودخانه به تالاب الله‌آباد هدایت می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه سال گذشته آمار غرق‌شدگی در رودخانه و سد زیاران نسبت به سال‌های گذشته با توجه به افزایش ایمن‌سازی و نصب تابلوهای هشداردهنده در رودخانه  و بند انحرافی توسط مسئولان شرکت آب‌منطقه‌ای استان قزوین، کمتر بوده، اضافه کرد: امسال هم باید اعتبارات جدیدی برای ایمن‌سازی و فنس‌کشی رودخانه زیاران اختصاص یابد گرچه برای فنس‌کشی حدود 40 کیلومتر کانال در حوزه شهرستان اعتبار سنگینی نیاز است.

فرماندار شهرستان آبیک خاطرنشان کرد: نرده‌گذاری کانال‌های موجود در حریم روستاهای جزمه و بهجت‌آباد صورت گرفته است.

احمدپور اذعان کرد: چاه شماره 19 وارد مدار آبرسانی شهر آبیک شده و برق‌رسانی چاه شماره 20 هم قرار است انجام شود و 700 میلیون ریال هزینه جا به جایی انتقال خط لوله آب است که در کمیته برنامه‌ریزی امسال پایدار می‌شود؛ با أخذ پیمانکار توسط شرکت آبفای شهری و توافق با آستان‌قدس و أخذ مجوز مشکل حل شده و چاه شماره 20 هم وارد مدار می‌شود که با تحقق این امر، چاه‌های مشکل‌دار گازرسنگ از مدار خارج شده و کیفیت آب شهر آبیک بهبود یافته و از میزان سختی و نیترات آب کاسته می‌شود.

وی با بیان اینکه جابه‌جایی مدیران شهرستان آبیک با ظرفیت جدید در دستور کار قرار دارد، افزود: تغییر دو مدیر در شرف اقدام است و پیگیری جا به جایی سه مدیر دیگر هم ادامه دارد.

این مسئول ادامه داد: با توجه به شرایط حاکم در کشور و حوزه اقتصادی و تلاش دشمنان برای سرنگونی نظام  رسالت خبرنگاران رسانه‌ها سنگین‌تر شده و باید با ظرافت، دقت و وسواس بیشتری نسبت به انعکاس اخبار بپردازند و بارقه‌های امید را در مردم زنده کنند.

فرماندار شهرستان آبیک اضافه کرد: راه‌اندازی بیمارستان و رفع مشکل آب شرب که از مطالبات جدی و به حق مردم شهرستان آبیک است، باید سال‌های گذشته  به حقشان می‌رسیدند که به دلایل مختلف عملیاتی نشده اما با همت مسئولان استان و شهرستان این مسائل پیگیری شده و به نتیجه رسیده است.

احمدپور خاطرنشان کرد: هیچ مسئله‌ای در شهرستان آبیک نباید پنهان بماند و لازم است مردم، خبرنگاران، شوراها و دهیاران اطلاع‌رسانی کرده تا از تمام توان بتوانیم برای خدمات بهتر به مردم بهره گیریم.

وی بیان کرد: با پیگیری  معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور در زمینه معافیت‌های مالیاتی واحدهای صنعتی از شعاع 120 کیلومتر و رفع این مشکل، بخش عمده‌ای از دغدغه صنعتگران و تولیدکنندگان شهرستان آبیک مرتفع می‌شود.

انتهای پیام/
هاجر عبدالهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز