خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم قزوین در مجلس:

بررسی مجدد اهلیت افرادی که واحدهای صنعتی به آنان واگذار شده

asdasd
کد خبر : ۷۶۱۸۴۳

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی گفت: باید اهلیت کسانی که واحدهای صنعتی به آنها واگذار شده، دوباره مورد بررسی قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، سیده حمیده زرآبادی در شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان اظهار داشت: با توجه به رویکرد جدید این شورا تمرکز بر روی مسائل به همراه شفاف سازی و نظارت می‌ تواند به این حوزه واگذار شود.

وی با بیان اینکه دستگاه دولتی بنیه کارشناسی های مجدد در خصوص واگذاری های صورت گرفته به افراد غیر صلاحیت‌دار بر اساس اصل 44 را ندارد، افزود: شورای گفت و گو می تواند گزارش کاملی از روال این واگذاری‌ها و همچنین راهکارهای احیای دوباره واحدها را ارائه دهد.

این نماینده مجلس با اشاره به واگذاری بسته‌های تشویقی به سرمایه‌گذاران، تاکید کرد: با توجه به طرح آمایش استانی، وجود این بسته برای سرمایه‌گذاران جدید مفید و موثر بوده و در کوتاه سازی فرایند صدور مجوزهای تاسیس و بهره برداری راهگشا خواهد بود.

به گفته وی، نبود آمارهای یکسان از سوی دستگاه‌های مختلف و اطلاع نداشتن از تعداد افراد مشغول به کار یا بیکار جلوی دست یابی به اهداف مورد نظر در برنامه‌های پیش رو را می گیرد.

زرآبادی با انتقاد از اجرایی نشدن مصوبات توسط برخی مدیران دستگاه ها، افزود: پیشنهاد می‌شود دستگاه هایی که در سال جدید مصوبات را اجرا نمی کنند به مراکز خود در تهران و همچنین نمایندگان مجلس در استان معرفی شوند.

وی اضافه کرد: باید اهلیت کسانی که واحدهای صنعتی به آنها واگذار شده دوباره مورد بررسی قرار گیرد برای نمونه صاحبان کنتور سازی قزوین که در بازداشت موقت هستند با ثروت میلیاردی تاکنون بارها از تسهیلات استفاده کرده اما کارخانه تعطیل شده و وضعیت حقوق ۵۰۰ کارگر معلوم نیست و سهامداران هم دچار مشکلات جدی شده‌اند و ما هنوز نتوانسته‌ایم آن را تعیین تکلیف کنیم.

استان قزوین حدود چهار هزار واحد تولیدی دارد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز