خبرگزاری کار ایران

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد:

ایجاد اشتغال با تکمیل زنجیره تولید در نساجی/توانایی بالای واحدهای نساجی در ایجاد ارزش افزوده

asdasd
کد خبر : ۷۶۱۷۸۲

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی یزد با اشاره به سابقه و قدمت صنعت نساجی در یزد گفت: تکمیل زنجیره تولید در نساجی موجب ایجاد اشتغال و ارزش افزوده خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدحسین ریاحی اظهار داشت: یزد شهر نساجی است و قدمت تولید پارچه و فعالیت های مرتبط با نساجی در یزد بسیار بالاست و بیش از هزار سال است.

وی با بیان اینکه به‌رغم قدمت بالای فعالیت در این عرصه در برخی موارد نقص و کاستی نیز وجود داشته ادامه داد: در صنعت دوخت همواره دچار مشکل بودیم و به‌رغم اینکه سابقه خوبی در حوزه نساجی داریم، بهترین دوخت و دوزها را در شمال کشور شاهد هستیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه طراحی های زیبایی نیز در پارچه و صنعت نساجی داریم که در بسیاری از کشورهای دنیا و اروپا عرضه شده اضافه کرد: متاسفانه یزدی‌ها در این زمینه هم جایگاه مطلوبی ندارند و این موضوع نشان می‌دهد که خطه شمال کشور در این عرصه فعالیت چشمگیر و موثری داشته اند.

وی با بیان اینکه البته پنبه و پنبه کاری هم مربوط به شمال کشور بوده افزود: اینکه یزد در حوزه نساجی ورود کرده موجب شده تا ارتباط و پیوندی در این میان ایجاد شود و حیف است که عرصه تولید و زنجیره آن در استان ناقص بماند.

ریاحی با تاکید بر اینکه بیشتر تولیدات حوزه نساجی مصرف خارجی دارد و بخش عمده آن به کشورهای دیگر صادر می شود تصریح کرد: پارچه های صادراتی بعضا با طرح و رنگ متفاوت به کشور باز می گردد و ارزش افزوده این فرایند را نیز از دست می دهیم.

وی با بیان اینکه یکی از زنجیره های دارای ارزش افزوده در حوزه نساجی، طراحی و دوخت پارچه است اظها داشت: بیشترین ارزش افزوده در پوشاک است و پارچه ای که پس از دوخت و دوز استفاده می شود لذا اگر بتوانیم این موضوع را دنبال کنیم و در کشور نهادینه شود، قطعا فرهنگ دوخت و دوز هم بالا می رود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی نتیجه این اقدام را افزایش سطح توقع جامعه دانست و عنوان کرد: با این نگاه و رویکرد قطعا برای ارتقای کیفیت بیشتر در تولید، مجبور به رفتارهای کارآفرینانه و ایده های جدید در این عرصه هستیم.

وی با اشاره به توانایی بالای واحدهای نساجی در ایجاد ارزش افزوده بیان داشت: حضور بانوان در عرصه نساجی یزد را به فال نیک می گیریم و امید است تبادل فکر و آموزش که سرانجام خوبی دارد بتواند جمعیتی از تحت پوشش کمیته امداد را به عنوان مبلغان اقتصادی استان معرفی کند.

ریاحی با تاکید بر انجام کارهای تیمی و گروهی در عرصه تولید عنوان کرد: توصیه دارم زنجیره ای کار شود و اگر به سطح کیفی خوبی برسیم که ارزش افزوده بیاورد قطعا آینده درخشانی هم در انتظار فعالان این عرصه خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز