خبرگزاری کار ایران

استاندار قزوین بیان کرد:

34 درصد منابع بانکی در اختیار بخش خصوصی است

asdasd
کد خبر : ۷۶۱۳۸۳

استاندار قزوین گفت: 34 درصد منابع بانکی در اختیار بخش خصوصی است و همچنین باید سامانه یا شبکه توزیع رسمی جهت ارایه کالاهای اساسی در شرایط بحرانی ایجاد شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، عبدالمحمد زاهدی استاندار قزوین در جلسه گارگروه تسهیل و رفع موانع تولید که با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزارت کشور در سالن جلسات دفتر استاندار برگزار شد بیان کرد: شرایط کشور ویژه است و با توجه به جنگ اقتصادی موجود، ما همچنان با همان قوانین و مقررات گذشته نمی توانیم از این شرایط عبور کنیم.

وی گفت: بوروکراسی ما زمانبر و پیچیده است. در بحث شعاع 120 کیومتر برای استان مشکلاتی وجود دارد و در طول چهل سال به عنوان عرف، شعاع زمینی را مدنظر گرفته اند؛ ضمن اینکه این تبعیضی در حق استان است و این امر مردم را دچار مشکل کرده است.

استاندار قزوین اظهار کرد: یکسری مقررات غیرقابل اجرا در کشور وجود دارد و باید تغییرات و اصلاحاتی شود تا قابل اجرا شوند که تصمیمات در خصوص ارز یکی از این امور است.

وی افزود: ما قوانین زیادی در کشور داریم. در حالی که بسیاری از آنها را می‌توان  فقط از طریق یک دستگاه خاص انجام داد. اما پراکندگی این قوانین در دستگاههای مختلف زمان‌بر و مشکل ساز است.

زاهدی عنوان کرد: در بحث اختیارات بانک‌ها، رویکرد نظام بانکی به سمت سرمایه در گردش است. در شرایط فعلی 66 درصد تسهیلات پرداختی، بعنوان سرمایه در گردش استفاده می شود.

استاندار قزوین اضافه کرد: 34 درصد منابع بانکی در اختیار منابع خصوصی است و همچنین باید سامانه یا شبکه توزیع رسمی جهت ارایه کالاهای اساسی در شرایط بحرانی ایجاد شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز