خبرگزاری کار ایران

اسماعیل زاده خبر داد:

تاسیس نمایشگاه دائمی تاریخ و مرکز اسناد توسعه شهر مشهد

asdasd
کد خبر : ۷۶۱۳۷۵

مدیرکل روابط عمومی و بین الملل شهرداری مشهد از برپایی نمایشگاه دائمی تاریخ و مرکز اسناد توسعه شهر مشهد خبرداد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، محمدرضا اسماعیل زاده در این خصوص گفت: کار جمع آوری اسناد و عکس های قدیمی مشهد از مرداد ماه 94 آغاز شده است. در گام نخست با جمع آوری اسناد هویتی مدیریت شهری شامل تاریخچه تاسیس بلدیه، تاریخچه شهرداران از ابتدا تا کنون و تاریخچه دوایر و زیر مجموعه های بلدیه شرح خدمات و بازتاب های اجتماعی خدمات طی 100 سال گذشته از تاسیس بلدیه در مشهد در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: در پژوهش هایی که تاکنون در این مسیرانجام شده کلید واژه‌های متعددی درحوزه خدمات شهری از جمله احداث زیرساخت ها، یتیم خانه ها، نوانخانه ها، قرائت خانه ها و مریض خانه ها که با توجه به دوره های مختلف و تغییر شرح وظایف شهرداری ها  کوچک و یا گسترده تر شده مد نظر قرارگرفته است.

وی با بیان اینکه در گام دوم نیز اسناد مصور از جمله نگاتیوها و تصاویر چاپ شده طی 100 سال گذشته را جمع آوری کرده ایم، اظهارکرد: بر این اساس تا کنون بیش از 31 هزار فریم نگاتیو و 32هزار تصاویر چاپ شده به همراه 8هزارو800 سند از اسناد مکتوب  شهرداری مشهد از ابتدای تاسیس تا امروزجمع آوری شده است.

اسماعیل زاده تصریح کرد: در گام سوم هم با مراجعه به مرکز اسناد ملی حدود 20 هزار برگ سند مرتبط با شهرداری مشهد استخراج و جمع آوری شد.

 


 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز