خبرگزاری کار ایران

بعد از ۲۰ سال معطلی؛

کلنگ احداث میدان میوه و تره‌بار آبیک به زمین خورد

asdasd
کد خبر : ۷۶۱۳۴۹

کلنگ احداث میدان میوه و تره‌بار شهرستان آبیک پس از 20 سال معطلی به زمین خورد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، حسین امینی رئیس کمیسیون عمران و برنامه و بودجه شورای‌شهر آبیک عصر امروز در مراسم کلنگ‌زنی احداث میدان میوه و تره‌بار شهر آبیک اظهار کرد: حدود 20 سال پیش 30 نفر برای جانمایی و مکان‌یابی احداث میدان میوه و تره‌بار در شهر آبیک در ادوار گذشته مدیریت‌شهری رایزنی کردند.

وی افزود: از دوره چهارم شورای‌شهر این موضوع به جریان افتاد و مطرح شد که زمینی در نظر گرفته شد اما مشاع بود و افراز در ثبت و اسناد به ثبت نرسیده بود و ملک مالکان تداخل داشت.

این عضو شورای‌شهر آبیک ادامه داد: پنج ماه پیش در زمان مدیریت سعید آگشته شهردار پیشین شهر آبیک جلسه‌ای در دفتر شورای‌شهر با حضور مالکان برگزار شد و مالکان برای حل مشکل ملکی از بخشی از زمین خود گذشتند و پروژه در روند اداری خود افتاد.

امینی اضافه کرد: موضوع مذکور به کمیسیون ماده 5 استان قزوین ارجاع یافت و با مساعدت مطلوب معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین، مدیر کل راه و شهرسازی استان قزوین و همچنین شهردار و اعضای شورای شهر و پیگیری فرماندار مجوزات قانونی احداث میدان میوه  وتره‌بار صادر شد.

وی خاطرنشان کرد: میدان میوه و تره‌بار شهر آبیک دارای 30 نفر شریک است که 6 هزار و 500 مترمربع مساحت و دو هزار و 600 مترمربع زیربنا دارد و با احداث آن برای بیش از 350 نفر به طور مستقیم و غیرمستقیم اشتغال ایجاد می‌شود.

سرمایه‌گذاری بیش از 70 میلیارد ریال برای میدان میوه و تره‌بار

این عضو شورای‌شهر آبیک بیان کرد: برای احداث میدان میوه و تره‌بار شهر آبیک بیش از 70 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری خواهد شد که تاکنون 10 میلیارد ریال برای مجوزات و سایر موضوعات هزینه شده است.

رئیس کمیسیون عمران و برنامه بودجه شورای شهر آبیک افزود: از مسئولان شهرستان آبیک درخواست می‌شود جهت أخذ مجوزات آب، برق و گاز و سایر خدمات برای احداث میدان میوه و تره‌بار مساعدت لازم و ویژه داشته باشند تا هر چه سریع‌تر این پروژه احداث و به بهره‌برداری برسد.

امینی ادامه داد: میدان فعلی میوه و تره‌بار در مرکز شهر قرار دارد که مردم و غرفه‌داران را در زمینه‌های مختلف اعم از نظافتی و ترافیکی با مشکل و اذیت مواجه می‌کند.

وی اضافه کرد: شهرستان آبیک که پتانسیل بخش کشاورزی را دارد، محصولات تولیدی آن باید یک بار در کرج و قزوین ترانزیت شود و خرده‌فروشان و میوه‌فروشان با هزینه‌کرد دوباره باید با ترانزیت دیگر محصولات را خریداری کنند و به دست مصرف‌کننده برسانند.

این عضو شورای‌شهر آبیک خاطرنشان کرد: با توجه به پتانسیل‌های بخش کشاورزی شهرستان آبیک، با احداث میدان میوه و تره‌بار مردم شهرهای دیگر هم به این شهر مراجعه خواهند کرد و از محصولات کشاورزی این شهرستان استفاده می‌کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز