خبرگزاری کار ایران

رئیس مرکز بهداشت شهید بلندیان قزوین خبر داد:

تاسیس کانون‌های سلامت در محلات قزوین/لزوم بهره‌گیری از ظرفیت احزاب برای کمک به حوزه سلامت

asdasd
کد خبر : ۷۶۱۲۸۰

رئیس مرکز بهداشت شهید بلندیان شهرستان قزوین از تاسیس کانون‌های سلامت در محلات مختلف این شهرستان برای پررنگ کردن اجتماعی بودن سلامت خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، علیرضا مهرعلیان در دیدار مصطفی جولاده‌نیکو دبیر حزب اسلامی کار استان قزوین، سیدجمال خضری دبیر حزب اراده ملت استان قزوین و اعضای این دو حزب اظهار کرد: بخش درمان حوزه سلامت به دلیل تعدد بیماری‌های غیر واگیر دارد زمینگیر می‌شود و مردم واقعا آسیب دیده‌اند و بخش درمان به شدت آنان را آزار می‌دهد.

وی افزود: خیلی خوشایند نیست که فردی که باید 78 سال عمر خود را بدون بیماری سپری کند در دستش دفترچه داشته باشد و دنبال دارو و درمان  برود.

رئیس مرکز بهداشت شهید بلندیان شهرستان قزوین ادامه داد: در جامعه از هر چهار نفر یک فشارخونی و هشت درصد هم دیابت دارند که بخشی از هزینه‌های این بیماری‌ها سطحی، بخشی درمانی و بخش هم بیمارستانی بوده و باید میلیاردها تومان برای درمان سرمایه‌گذاری کنیم که اصلا منطقی نیست.

مهرعلیان اضافه کرد: در جوامع توسعه یافته به دلیل موفق عمل کردن در حوزه پیشگیری و کار کردن دراین حوزه، بخشی از فضاهای دارد تعطیل می‌شود و طبق شنیده‌ها شرایط خوبی دارند.

وی خاطرنشان کرد: در شیوه زندگی دچار اشکالات جدی هستیم و همه جا توصیه می‌شود رژیم غذایی مردم اصلاح شود در حالی که تغییر رفتار صورت نگرفته با اینکه مردم خیلی اطلاعات را دارند اما تغییر رفتار رخ نداده است.

این مسئول تصریح کرد: از مراقبت‌های دوران تولد گرفته تا سالمندی، در دستور کار مسئولان بهداشت  و درمان قرار دارد این در حالی است که باید مفاهیم سلامت را در قالب سبد سلامت به مردم منتقل کنیم.

رئیس مرکز بهداشت شهید بلندیان شهرستان قزوین افزود: فرهنگ سلامت در جامعه پایین بوده و به شدت درگیر حوزه درمان شده‌ایم که نیاز جدی به فرهنگ‌سازی داریم.

کاهش هزینه‌های درمان از سبد خانواده‌ها

مهرعلیان ادامه داد: شرایط اقتصادی ایجاب می‌کند هزینه‌های درمان را از سبد خانواده‌ها کاهش دهیم و در حوزه پیشگیری بیشتر ورود کنیم.

وی از تاسیس کانون‌های سلامت در محلات مختلف شهرستان قزوین خبر داد و اضافه کرد: هدف از تاسیس این کانون‌ها، پررنگ کردن اجتماعی بودن سلامت است.

این مسئول فعالیت حزبی احزاب را قابل تقدیر دانست و خاطرنشان کرد: می‌توانیم دست در دست احزاب داده و در حوزه سلامت کارهای ارزشمندی انجام دهیم و با استفاده از نهادهای مختلف اجتماعی و مردم، در این حوزه گام‌های موثرتری برداریم.

رئیس مرکز بهداشت شهید بلندیان شهرستان قزوین بیان کرد: وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی و سایر دستگاه‌های بهداشتی  ودرمانی هرچقدر توان داشته باشند و توانشان کارآمد هم باشد چندین درصد می‌توانند در حوزه سلامت مردم تاثیرگذارباشند بنابراین باید ظرفیت های مختلف برای حوزه سلامت کمک گرفت و مردم هم  باید پای کار آمده و مسئولان را در این حوزه یاری رسانند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز