خبرگزاری کار ایران

احمدی مطرح کرد:

کمک ۱۵۰ میلیارد ریالی توسط مردم کشور به سیل زدگان

asdasd
کد خبر : ۷۶۱۱۸۱

مدیر عامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی از کمک ۱۵۰ میلیارد ریالی توسط مردم کشور به سیل زدگان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، مجتبی احمدی در نشست خبری که به مناسب سالروز جهانی هلال احمر برگزار شد، گفت: پس از شروع عملیات بازتوانی، این کمک‌ها یا به‌ صورت نقدی یا خرید اقلام زیستی مورد نیاز به سیل‌زدگان اهدا می‌شود.

وی ادامه داد: مردم شریف خراسان رضوی تا روز گذشته مبلغ ۲۰ میلیارد و ۷۴۲ میلیون ریال کمک نقدی از طریق صندوق‌های هلال احمر جمع‌آوری شده است که در حال حاضر از کمک‌های واریز شده به حساب بانکی هلال احمر اطلاعی در دست نداریم. 

وی با اشاره به ارسال محموله‌های کمک مردمی به مناطق سیل زده اظهار کرد: تاکنون ۶۹ محموله غیرنقدی به استان گلستان، خوزستان و لرستان ارسال شد که دارای ارزشی بالغ بر ۵۹ میلیارد ریال بود که ۴۴ محموله به‌گلستان، ۲۰ محموله به‌لرستان و پنج محموله به‌خوزستان ارسال شد.

احمدی بیان کرد: بالغ بر ۷ میلیارد و ۳۰۰میلیون ریال از محل انبارهای امدادی جمعیت هلال احمر استان نیز به استان‌های خوزستان، گلستان، خراسان جنوبی، فارس، سیستان و بلوچستان و لرستان ارسال شد.

وی اشاره کرد: کمک‌های بشردوستانه از محل انبارهای امدادی جمعیت هلال احمر استان شامل بیش از ۳۲ هزار کنسرو لوبیا چیتی، ۱۴۰ هزار بسته حلوا شکری، ست ظروف و همچنین چادرهای امدادی بود.

وی با اشاره به کمک های کشورهای دیگر خاطر نشان کرد : از محل کمک‌های دولت چین نیز ۵۰۰ دستگاه چادر به جمعیت هلال احمر خراسان رضوی اهدا شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی گفت: در سال ۹۷ یک هزار و ۵۱۶ مورد سوانح وحوادث رخ داده است که در مجموع ۳۳۵هزار و ۲۶۵ نفر حادثه دیدند و به یک هزار و ۵۸۱ نفر از امدادرسانی شد و یک هزار و ۳۸۸ نفر نیز درمان سرپایی یا به مرکز درمانی منتقل شدند.

وی با اشاره به طرح امداد و‌ نجات نوروز ۹۸ تشریح کرد: در طرح امداد و نجات نوروزی، ایمنی و سلامت مسافران امسال، ۵۱پایگاه در جاده‌های مواصلاتی با ۶۲تیم خدمت‌رسانی داشتند که به ۴۴۷ مصدوم ارائه خدمت شد، از این تعداد ۳۴مصدوم درمان سرپایی شدند و ۴۴ مصدوم هم به‌مرکز درمانی منتقل شدند.

معاون درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر خراسان رضوی نیز گفت: به‌مناسبت هفته هلال احمر‌و با توجه به‌وقوع سیل اخیر در کلات، تیم درمان اضطراری جمعیت هلال احمر در این مرکز مستقر و  ۲۰۰ مورد ویزیت بیمار،تحویل داروی رایگان و تیم های روانشناسی  صورت گرفت. 

مصطفی ذاکر بیان کرد:به‌مناسبت این هفته، تمامی مراجعین به‌مراکز توانبخشی مانند:فیزیوتراپی و گفتار درمانی از ۱۰ درصد تخفیف بهره‌مند می‌شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز