خبرگزاری کار ایران

با تدبیر استاندار قم صورت گرفت؛

تابیدن نور امید در قم/ مسئولان استان موظف به دیدار مردمی شدند

asdasd
کد خبر : ۷۶۱۱۷۰

در میان اخبار نا امید کننده این روزها، یک خبر اما همچون نور امید در میان مردم قم شروع به تابیدن کرده است؛ خبری از بالاترین مقام اجرایی استان؛ استاندار قم به تمام مسئولان اجرایی این استان دستور داده و آن‌ها را مکلف کرده، یک روز هر هفته را، ملاقات های بدون واسطه با مردم داشته باشند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قم، آخرین روز فروردین ماه همین امسال بود که بهرام سرمست بعد از گذشت حدود ۱۰۰ روز از حضورش در جایگاه استاندار قم، با دستوری صریح و طی ابلاغیه‌ای، مدیران دولتی استان قم را مکلف و موظف کرد، تا علاوه بر دیدارهای معمولی و جاری، یک روز در هر هفته را، به ملاقات عمومی با شهروندان اختصاص دهند؛ ملاقات‌هایی بدون واسطه و به صورت مستقیم و رو در رو، تا مشکلات مردم بدون هیچ واسطه ای، به مسئولان انتقال پیدا کند.

آقای سرمست، قبل از آنکه به مدیران استان قم دستور دهد تا دیدارهای مردمی و بدون واسطه با آنان داشته باشد، خودش در صف اول و پیشقراول این کار شد؛ چنانکه اولین بار در ۹بهمن ماه۹۷ و در حالی که هنوز یک ماه از حضورش در جایگاه استاندار قم نگذشته بود، با برخی از مردم در محل دفتر کار خود، دیدار و گفت وگو کرد؛ دیدارهایی بدون واسطه و در این دیدارها ضمن دریافت مشکلات مراجعه کنندگان، دستورات لازم برای رفع آنها را صادر کرد.

استاندار قم پس از اولین دیدارش با تعدادی از شهروندان، در جمعی گفته بود: شأن بالای مردم در نظام مقدس جمهوری اسلامی، می‎طلبد که شایسته‎ترین خدمات به آنان ارائه شود.

آقای سرمست استاندار قم اما در دستور و ابلاغیه اخیر خود به تمام مدیران استان قم، مبنی بر داشتن ملاقات‌های مردمی و بدون واسطه با آنان، تأکید کرده بود که برنامه دیدار با شهروندان باید در ساعات اولیه روز برگزار شود.

استاندار برای ضمانت اجرایی این دستورالعمل خود، مدیرکل بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری قم را موظف کرد تا ضمن نظارت بر برنامه ملاقات عمومی مدیران، بازخوردهای مردمی از نتیجه این ملاقات‌ها را دریافت کند.

حالا اما بعد از گذشت حدود ۲۰ روز از صدور دستور آقای سرمست استاندار قم به مدیران کل استان، برخی از آنان این دستور را اجرایی کرده و ملاقات‌هایی با شهروندان داشته‌اند و برخی هم هنوز این کار را انجام نداده‌اند.

از جمله مدیرانی که تا کنون دستور مهم استاندار قم را اجرایی کرده اند می توان به موارد زیر اشاره کرد:

مدیر سازمان صمت (صنعت، معدن و تجارت) استان قم برای روزهای پنج شنبه هر هفته از ساعت ۱۱ الی ۱۳

مدیرکل تأمین اجتماعی استان قم برای روزهای یکشنبه هر هفته از ساعت ٧:٣٠ الی ٩:٣٠ و چهارشنبه هر هفته در ساعات اداری

مدیر کل منابع طبیعی وآبخیزداری استان قم برای روزهای سه‌شنبه هر هفته در ساعات اداری

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم برای روزهای پنج شنبه هر هفته از ساعت ۱۱ الی ۱۳

مدیرکل راه آهن استان قم برای روزهای چهار شنبه هر هفته از ساعت ۸:۳۰ الی ۱۰

مدیر کل آموزش و پرورش استان قم برای سه شنبه هر هفته از ساعت ۸ الی ۱۳

حالا باید دید این تدبیر آقای سرمست استاندار قم تا چه اندازه در رفع مشکلات مردم و کاهش فاصله بین مردم و دولت و افزایش اعتماد عمومی به مسئولان مؤثر واقع خواهد شد؛ چه آنکه خود او در یک سخنرانی در جمع مدیران استانی، بر لزوم تلاش در جهت ارتقاء روند پاسخگویی در دستگاه‌های اجرایی استان تاکید کرده و گفته است: مدیران باید مشکلات و مطالبات مردم را تا حصول نتیجه پیگیری کنند.

تهیه و تنظیم: صادق چهرقانی

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز