خبرگزاری کار ایران

مدیرکل بنیاد مسکن خراسان رضوی خبرداد:

۳ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی خراسان رضوی نیاز به نوسازی و بهسازی دارند

asdasd
کد خبر : ۷۶۱۱۶۱

مدیرکل بنیاد مسکن خراسان رضوی گفت: واحد‌های خسارت دیده ناشی از سیل در این استان ظرف یکسال آینده تکمیل و تحویل داده می‌شود.

 به گزارش ایلنا ، سید رضا موسوی نیا مدیرکل بنیاد مسکن خراسان رضوی گفت: بر اثر بارش‌های شدید باران و سیلاب به ۶ هزار و  ۵۰۰ مسکن روستایی در استان خسارت وارد شد که از این تعداد ۳ هزار و ۵۰۰ واحد نیاز به نوسازی و بهسازی و مابقی نیاز به تعمیرات دارد.

وی با اشاره به پرداخت تسهیلات مقاوم سازی تاپایان اردیبهشت ماه تصریح کرد: براساس مصوبه هیات دولت، به خسارت دیدگان سیل در روستا‌ها ۴۰ میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه با بهره ۵ درصد، باز پراخت ۱۵ ساله، ضامن‌های زنجیره‌ای و ۱۰ میلیون تومان کمک بلاعوض پرداخت می شود.
 
مدیرکل بنیادمسکن خراسان رضوی گفت: به خسارت دیدگان از سیل در شهر‌ها ۵۰ میلیون تومان تسهیلات با ۱۲ میلیون تومان کمک بلاعوض پرداخت می‌شود.
 
موسوی نیا با اشاره به خسارت ۱۱۴۳ مسکن روستایی براثر سیلاب و بارش‌های شدید باران در بردسکن  افزود: از هفته آینده عملیات اجرایی آغاز می‌شود و بنای ما بر این است که تا پایان امسال تمامی این واحد‌ها تکمیل شود.
 
وی با بیان اینکه میانگین خراسان رضوی در اجرای طرح هادی ۳۵ درصد است، ولی کشور ۴۵ درصد است تصریح کرد: خراسان رضوی از میانگین کشوری ۱۰ درصد عقب‌تر است.
 
مدیرکل بنیاد مسکن خراسان رضوی گفت: در بیش از هزار و ۵۰۰ روستای استان طرح هادی اجرا نشده است که برای تکمیل این تعداد، بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است تا خراسان رضوی به میانگین کشوری در اجرای طرح هادی دست پیدا کند.
 
موسوی نیا ادامه داد: تاکنون ۳۲ درصد از منازل مسکونی در روستا‌های خراسان رضوی مقاوم سازی شده است که می‌طلبد روستاییان عزیز از تسهیلاتی که دولت در اختیار قرار داده است نسبت به مقاوم سازی مسکن روستایی خود اقدام کنند.
 
وی با بیان اینکه در سال قبل خراسان رضوی بیشترین میزان قیر رایگان را جذب کرد، ادامه داد: از محل اعتبارات عمرانی سال قبل ۲۸ میلیارد تومان تاکنون به استان تخصیص پیدا کرده است که معادل ۶۰ درصد از اعتبارات عمرانی این اداره کل است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز