خبرگزاری کار ایران

امسال و با اعتبار ۲۴۰۰ میلیارد ریالی محقق می‌شود؛

7 هزار فرصت شغلی، ارمغان بنیاد برکت به مردم سیستان و بلوچستان

asdasd
کد خبر : ۷۶۱۰۷۰

بنیاد برکتِ ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) امسال 2500 طرح اشتغال‌زایی با ظرفیت ایجاد 7 هزار فرصت شغلی را در سیستان و بلوچستان به بهره‌برداری می‌رساند.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی بنیاد برکتِ ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، با سفر رئیس هیأت مدیره‌ بنیاد برکت به استان سیستان و بلوچستان، شهرستان‌های ایرانشهر و نیک‌شهر به عنوان مناطق هدف جدید این بنیاد انتخاب و مقرر شد 600 طرح اشتغال‌‌زایی در این دو شهر ایجاد و راه‌اندازی شود.

براساس این گزارش، محمود عسکری آزاد و هیأت همراه در این سفر، با حضور در فرمانداری‌ شهرستان‌های ایرانشهر و نیک‌شهر ضمن ارایه‌ گزارشی از فعالیت‌ها و اقدامات متنوع و گسترده‌ بنیاد برکت در استان سیستان و بلوچستان به تبیین و تشریح طرح‌های اشتغال‌زایی اجتماع‌محور بنیاد به‌‌ویژه طرح «سحاب» (سرمایه‌گذاری حمایتی اشتغال‌زایی برکت) پرداختند.

با افزوده شدن ایرانشهر و نیک‌شهر، تعداد شهرهای هدف‌گذاری شده در استان سیستان و بلوچستان توسط بنیاد برکت به 14 شهر رسید. بر همین اساس، بنیاد برکت ایجاد 2500 طرح اشتغال‌زایی را در سال 98 در مناطق محروم و روستایی این 14 شهرستان هدف‌گذاری کرده است.

7 هزار فرصت شغلی، ارمغان بنیاد برکت به مردم سیستان و بلوچستان

برای راه‌اندازی این تعداد طرح اشتغال‌زایی بالغ بر 2400 میلیارد ریال اعتبار و بودجه از سوی بنیاد برکت در نظر گرفته شده است. این طرح‌های اشتغال‌زایی در قالب الگوی اقتصادی اجتماع‌محور سحاب و عمدتاً در رشته‌های دامداری، کشاورزی و صنایع دستی ایجاد و به بهره‌برداری خواهند رسید.

با افتتاح و شروع به‌ کار 2500 طرح‌ اشتغال‌زایی هدف‌گذاری شده در سال 98 توسط بنیاد برکت، بیش از 7 هزار فرصت شغلی مستقیم و غیرمستقیم در مناطق محروم و کم‌برخوردار استان سیستان و بلوچستان فراهم خواهد شد.

بنیاد برکتِ‌ِ ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، سال گذشته نیز 1600 طرح اشتغال‌زایی را در استان سیستان و بلوچستان با اعتباری بالغ بر 1270 میلیارد ریال به بهره‌برداری رسانده است.

حضور در شهرهای سرباز و پیشین و بازدید از یک کشتارگاه صنعتی دام سنگین به عنوان پشتیبان طرح‌های اشتغال‌زایی در حوزه‌ی پرورش دام سنگین از دیگر برنامه‌های سفر رییس هیأت مدیره‌ی بنیاد برکت به استان سیستان و بلوچستان بود.

گفتنی است، بنیاد برکتِ‌ِ ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) تا به امروز 3 هزار و 878 طرح را با حجم سرمایه‌گذاری 3 هزار و 104 میلیارد ریال به منظور محرومیت‌زدایی و توانمندسازی اقتصادی و اجتماعی مردمان مناطق محروم سیستان و بلوچستان در حوزه‌های اشتغال‌زایی و کارآفرینی، ساخت مدرسه و مسجد، احداث مرکز جامع سلامت، پروژه‌های عمرانی و زیربنایی، ساخت مسکن محرومین، ارایه‌ی خدمات مالی و بیمه‌ای به ایتام و ... به بهره‌برداری رسانده یا در دست اقدام دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز