خبرگزاری کار ایران

معاون عمرانی استاندار یزد:

هدف بازآفرینی توانمندسازی محله با همه ابعاد اجتماعی است/ ضرورت تسریع در اجرای طرح بازآفرینی

asdasd
کد خبر : ۷۶۱۰۰۵

معاون عمرانی استاندار یزد گفت: هدف بازآفرینی توانمندسازی محله با همه ابعاد اجتماعی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محسن صادقیان در نشست ستاد استانی بازآفرینی پایدار شهری اظهار داشت: دولت طرح جامعی برای احیای بافت فرسوده دارد و تسهیلات خوبی برای مردم در نظر گرفته که البته این امر درگرو اجرای بهینه طرح بازآفرینی است.

وی ادامه داد: یکی از موضوعات مهم بحث مسکن است اما در این حوزه کار از حوزه مسکن جدا شده است و با این سیاست که پیش رفته ایم و نگاه به حوزه مسکن نبوده است.

معاون عمرانی استاندار یزد با بیان اینکه پروژه های مختلف در حوزه بازآفرینی شهری دیده شده است ادامه داد: برخی از پروژه ها نیز ارتباطی با اهداف اجرای طرح بازآفرینی شهری ندارد.

وی مشکل اساسی در این مسیر را شناسایی محلات و ایجاد دفاتر تسهیل گری برشمرد و گفت: دفاتر تسهیل گری چارچوب داشتند و قرار بود این دفاتر با شناخت کافی از محله و تهیه بانک جامع اطلاعاتی و تعامل با اهل محله موارد مورد نیاز را اجرایی کنند که متاسفانه این دفاتر ایجاد نشد.

صادقیان با تاکید بر ضرورت تسریع در اجرای طرح بازآفرینی عنوان کرد: متاسفانه در حال حاضر بر اساس طرح بالادستی بازآفرینی شهری فعال هستیم و با توجه به اینکه برنامه اصلی ما پیاده نشده است نمی توانیم اعتباری هم جذب کنیم.

وی با تاکید بر ضرورت جذب اعتبار برای اجرای طرح بازآفرینی شهری بیان داشت: سال های گذشته موفقیت چندانی برای جذب اعتبار نداشتیم لذا شهرداران باید برنامه های خود را نسبت به پروژه ها و اعتبارات لازم ارائه کنند.

معاون عمرانی استاندار اظهار داشت: عمده پروژه‌های سال گذشته ما با شهرداری‌ها است و هیچ پروژه‌ای دولتی نبوده که اعتبارات دولتی بگیرد.

وی از فعالیت سه دفتر تسهیل‌گری در محلات یزد خبر داد و اظهار داشت: لازم است فرمت آمارگیری در محلات یکسان باشد و هر یک از دستگاه‌های مرتبط برای دو محله برنامه‌ریزی کنند و موارد احصا شده را براساس دستورالعمل مرکزی ارائه کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز