خبرگزاری کار ایران

معاو‌ن اشتغال اداره کل کار خراسان رضوی مطرح کرد ؛

دستمزدهای زنان و مردان باید یکسان شود / افزایش 30 درصدی مقرری بگیران بیمه بیکاری استان

asdasd
کد خبر : ۷۶۰۸۵۸

معاون اشتغال و کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت:882 هزار کارگر در خراسان رضوی زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دارند که از این تعداد 173 هزار و 65 نفر زن هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، محمد امین بابایی در این باره گفت: بانوان شاغل نیازهای خاص خود را دارند و باید تلاش کرد که نه تنها شرایط کاری مناسب با احوال بانوان فراهم شود بلکه این افراد در شرایط یکسان با مردان حقوق کمتری از کارفرما دریافت نکنند یا ساعات کار بیشتری به آنها تحمیل نشود.

معاون اشتغال و کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: امروزه در ادبیات مدیریت منابع انسانی به مفهوم خودکارآمدی به عنوان بالاترین درجه در کار اشاره می شود و منظور این است که کارگر باید به درجه ای از تخصص و تجربه در انجام کار برسد که حضور مدیر یا نبود او تفاوتی برایش ایجاد نکند به عبارت دیگر در این مفهوم منافع کارگر و واحدهای کارفرمایی در بالاترین شکل ممکن دیده می شود.

بابایی افزود: در سالهای اخیر با توجه به وضعیت سیاسی، اجتماعی و اقتصادی به حداقل شاخص‌هایی برای حفظ منزلت کارگران دست یافته ایم که طبق آنها منافع و منزلت کارگر تامین شود و یکی از مهم‌ترین این شاخص‌ها تامین امنیت شغلی توسط کارفرماست که دولت در این زمینه تلاش‌های چشمگیری داشته است و برقراری بیمه بیکاری و استمرار آن در کنار سیاست های تشویقی برای حفظ حضور کارگر در محیط کار از جمله این تلاش‌ها است.

وی اضافه کرد: تا پایان سال گذشته تعداد مقرری بگیران بیکاری در خراسان رضوی 19 هزار و 154 نفر بود که این میزان نسبت به مدت مشابه سال پیش از آن 18.8 درصد افزایش داشت با این حال در این مدت سه هزار و 403 نفر از مقرری بگیران بیمه بیکاری در استان اشتغال مجدد یافتند که این رقم نسبت به سال 96 حدود 30 درصد افزایش داشت.

معاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: یکی دیگر از شاخص‌های حفظ منزلت کارگران، ارتقای سطح معیشت همگام با افزایش تورم است که دولت در سالهای اخیر با ایجاد قوانین مرتبط و اجرای آنها به این مهم رسیده است.

بابایی با بیان این که تعداد زیادی از کارگران به دنبال پیشرفت در شغل خود هستند افزود: داشتن سیستم ارتقای افراد در واحدهای کارفرمایی و صنایع از مهمترین نکاتی است که در حوزه وضع قوانین در حال بررسی است.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز