خبرگزاری کار ایران

معاون دادگستری یزد:

75 در صد شکایات ضرب و جرح منجر به محکومیت نمی‌شود

asdasd
کد خبر : ۷۶۰۷۲۲

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع‌جرم دادگستری استان یزد گفت: از مجموع شکایات با موضوع توهین، تهدید و ضرب و جرح که به دستگاه قضایی وارد می‌شود تنها 24 یا 25 درصد منجر به محکومیت می‌شود.

به گزارش‌خبرنگار ایلنا، محمد حسین رحیمی‌زاده در نشست مسئولان قضایی استان یزد اظهار داشت: اکثر شکایات از سر ناآگاهی و عدم اطلاع از شرایط قانونی صورت می‌گیرد که چنانچه برنامه هایی هدفمند در جهت ارتقاء آگاهی‌های عمومی و حقوقی مردم ساخته شود بسیار اثرگذار خواهد بود.

وی با اشاره به ظرفیت بی بدیل صدا و سیما در برنامه سازی و ارائه پیام های هدفدار پیشگیرانه به مردم، ادامه داد: ارائه آموزش های مستقیم و غیرمستقیم در برنامه‌های پرمخاطب تلوزیونی، ترویج هنجارپذیری و قانون‌مداری در قالب سوژه های جذاب و مخاطب پسند بسیار می تواند راهگشا باشد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری تصریح‌کرد: کار بر روی فرهنگ ترافیک و همچنین بررسی فنی تصادفات و علت شناسائی موضوعات مرتبط و برنامه سازی جذاب در این زمینه از درخواست های دستگاه قضایی است.

وی تأکید کرد: با توجه به پرونده‌هایی که در دستگاه قضایی وجود دارد برای برنامه سازان سوژه‌های خوبی یافت می‌شود که می‌توان از آن در آموزش‌های مستقیم و غیر مستقیم استفاده نمود و این آمادگی در معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان یزد  برای تسهیل این امر وجود دارد. 

رحیمی زاده، اشتراک کارهای انجام شده در سایر استانها و بهره گیری از این ظرفیت مشترک را به عنوان پیشنهاد مطرح کرد و بیان داشت: در بسیاری از استانها راجع به موضوعات مختلف تولیدات سمعی و بصری خوبی تهیه و پخش شده است که به نظر می رسد استفاده از این تولیدات هم صرفه جوئی مالی به دنبال دارد و هم از نظر زمان و فرصت شرایط خوبی را دارد.

وی اضافه کرد: آموزش مردم می‌تواند از شکل‌گیری پرونده هایی که پایه و اساس مستندی ندارد جلوگیری کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز