خبرگزاری کار ایران

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی:

برای کنترل بیماری‌های غیر واگیر برنامه داریم

asdasd
کد خبر : ۷۶۰۲۲۹

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه امروز البرز به عنوان نقطه حساس در صنعت داروی کشور به شمار می رود، گفت: مسیر تولید در البرز با تلاش های دلسوزانه استاندار البرز گره گشایی می‌شود.

به گزارش ایلنا، سعید نمکی روز سه شنبه در حاشیه رونمایی از چهار محصول جدید دارویی در شهرک صنعتی اشتهارد استان البرز افزود: در مورد بیماری سرطان 2 برنامه داریم که باید به جایی برسیم که ابتلا به سرطان نداشته باشیم و این جزو برنامه‌های ملی است که دنبال می کنیم.

وی بیان داشت: امروز شیوع سرطان‌ها و بیماری های غیر واگیر را باید مهار کنیم.

نمکی یادآور شد که در گذشته نه چندان دور 6 بیماری مهلک با واکسن در کشور مهار شد، لیکن پس از آن در تله بیماری‌های عروقی، دیابت و سرطان گرفتار شدیم که هزینه های زیادی تحمیل می‌کنند.

وزیر بهداشت گفت: اکنون 2 برنامه شامل اصلاح زیست مردم و ساخت داروهای مورد نیاز در داخل کشور در دست اجرا است.

وی با بیان اینکه حمایت از تولید داخلی در اولویت کاری قرار گرفته است، گفت: به هیچ وجه اجازه واردات داروهایی که مشابه آنها در داخل کشور تولید می شود، نخواهیم داد.

نمکی اظهار داشت: امروز یکی از بزرگترین شاهکارها در داخل کشور تولید ثروت است که شکل می‌گیرد.

وی بیان داشت: در وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی سیاست حمایت از تولید داخلی دنبال می‌شود و به هیچ وجه اجازه ورود داروی ساخته شده یا ماده اولیه ساخته شده که در داخل تولید می شود، نخواهیم داد.

نمکی افزود: این شیوه حمایت از تولید همبستگی داخلی ملی را می طلبد و نظام بانکی و بروکراسی که برخی مواقع ترمز تولید داخلی می شود باید اصلاح کرد.

وزیر بهداشت و درمان گفت: باید کمک کرد و حمایت جدی را در عرصه واقعی تولید و عرضه محصول در سطح ملی داشت.

وی بیان داشت : فعالان عرصه داروسازی کشور را حمایت خواهیم کرد و تولید داروهای مورد نیاز برای کاهش هزینه های ارزی در دستور کار قرارگیرد.

نمکی افزود: امروز البرز به عنوان نقطه حساس در صنعت داروی کشور به شمار می رود و این استان در زمینه دارو و لوازم آرایشی بهداشتی فعالیت خاصی دارد .

وی بیان داشت: اگر کیفیت در مواد اولیه و ساخت باشد بار سنگین از دوش اقتصاد ملی بر خواهد داشت. 

وزیر بهداشت و درمان بیان داشت: استاندار دلسوزانه از تولید حمایت می‌کنند و گره هایی که در استان است می‌گشایند لیکن در سطح ملی ما نیز حمایت خواهیم کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز