خبرگزاری کار ایران

دادستان تربت‌جام:

حفر کانال و ایجاد خاکریز اطراف زمین‌های کشاورزی جرم است

asdasd
کد خبر : ۷۵۹۴۹۲

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان تربت جام گفت: طبق مصوبه هیات‌وزیران حفر کانال و ایجاد خاک ریز اطراف زمین‌های کشاورزی جزء مصادیق تغییر کاربری محسوب می‌شود و جرم است.

ولی قنبری‌راد در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در تربت جام گفت: برخی کشاورزان شهرستان تربت‌جام به بهانه امنیت و حفاظت از زمین‌ها و وسایل کشاورزی اطراف زمین‌های خود کانال‌هایی به عمق ۶ متر و عرض ۴ متر حفر کرده‌اند که این جرم تلقی می‌شود.

وی افزود: حفر کانال، خاک‌برداری و خاک‌ریزی اطراف زمین‌های کشاورزی از مصادیق تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی هست و ما به کشاورزان ۲ ماه مهلت دادیم تا این کانال‌ها را پر کنند و امروز این مهلت دو ماهه به اتمام رسیده است.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان تربت جام گفت: ما به کشاورزان هشدار داده بودیم اگر خودتان این کانال‌ها را پر کنید برایتان پرونده کیفری تشکیل نخواهیم داد و اگر طی دو ماه اقدام نکنید ما خودمان این کار را انجام خواهیم داد و به دادگاه احضار خواهید شد. امروز با همکاری فرمانداری، شهرداری، اداره جهاد کشاورزی، بخشداری و دهیاری‌ها ۱۰ دستگاه لودر را برای پر کردن کانال‌های ایجاد شده توسط کشاورزان در حوالی روستای رحمت‌آباد اعزام کرده‌ایم.

وی افزود: در صورتی که حفر این کانال‌ها باعث حادثه‌ای برای کسی شود مقصر کشاورز خواهد بود و علت سیل اخیر در روستای رحمت‌آباد همین کانال‌ها بوده که باعث انحراف مسیر سیل و ایجاد خسارت می‌شود. کشاورزان برای امنیت چاه‌های کشاورزی خود می‌توانند با نیروی انتظامی و سپاه پاسداران همکاری کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز