خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم پلدختر در مجلس:

نهضت سدسازی در کشور باید شروع شود/ ساختن سد در پلدختر مطالبه مردمی است

asdasd
کد خبر : ۷۵۸۸۸۳

نماینده مردم پلدختر در مجلس تاکید کرد که سدسازی در حوزه انتخابیه وی مطالبه و خواست عمومی است و وزارت‌نیرو باید نهضت سد سازی را با شدت و سرعت بالایی شروع کند.

سید حمیدرضا کاظمی در گفت‌وگو با ایلنا از یاسوج گفت: متاسفانه اقدامات پیشگیرانه از سیلاب‌ها در گذشته دور در وزارت نیرو اتفاق نیفتاده و اکنون مطالبه جدی مردم است و باید با مطالعه دقیق با نهضت سدسازی جلوی سیلاب‌ها و تخریب‌ها را بگیرد.

وی افزود: کمک سازمان مدیریت به سیل‌زدگان خیلی ملموس نبوده و این سازمان باید سریع تخصیص‌ها را برای کمک رسانی به سیل‌زدگان انجام دهد و اتفاقی که بتواند رضایت‌مندی مردم را دنبال داشته باشد تاکنون این سازمان انجام نداده است.

این نماینده مجلس در پاسخ به این سوال که نقش سدها را در کنترل سیلاب‌ها چگونه ارزیابی می‌کنید و آیا با روندسازی در کشور موافق هستید؟ این بحث، بحث فنی است اما سدسازی، مدیریت سیل و سیلاب است و در سدسازی ضرری نمی‌کنیم. 

وی گفت: سدها هم زمان خشکسالی، هم زمان ترسالی موثر بوده و سدها باعث تقویت آب‌های زیرزمینی هستند و جلوی سیل و سیلاب را می‌گیرند و استان لرستان با توجه به کوهستانی و شیب‌دار بودن آن، نیازمند سدهای دیگری است.

کاظمی با بیان اینکه تمامی خروجی‌های استان لرستان از دو طریق پلدختر به سمت سد کرخه و دیگری از طریق درود به سمت سد دز که دو سوم روان‌آب‌های این استان از طریق پلدختر عبور می‌کند، اظهارداشت: خواست ما از وزارت نیرو این است که سدهای چول‌هول، بندار، کرخه دو و زال را در دستور کار قرار دهد که می‌تواند جلوی تخریب منازل مسکونی و اراضی کشاورزی و سیلاب‌ها را در استان لرستان بگیرد.

وی گفت: استان لرستان سطح شیب‌دار فراوانی دارد که ساخت سدها می‌تواند جلوی سیلاب‌ها و تخریب‌های فراوان این‌چنینی را بگیرد.

نماینده پلدختر، آزادسازی حریم رودخانه‌ها را از وظایف وزرات نیرو دانست و خاطرنشان کرد: حریم رودخانه‌ها را باید این وزارتخانه مشخص و اجازه ساخت‌وساز در حریم رودخانه‌ها را ندهد یا اجازه ندهد پروژه‌ای اجرایی شود.

کاظمی افزود: البته به‌دلیل خشکسالی‌ها این نکات خیلی رعایت نشد اما انتظار این است که دیگر اجازه ندهند مجوزها در حریم رودخانه‌ها صادر تا در آینده دوباره شاهد وارد شدن خسارات فراوان به جان و مال مردم و اراضی کشاورزی باشیم.

وی گفت: در جاهایی هم که خارج از حریم رودخانه سکونت‌گاه است مانند شهرهای پلدختر و معمولان و روستاهای حاشیه این شهرها، 2 ضرورت اینجا وجود دارد که مطالبه مردم است. ساخت دیوارهای حفاظتی برای ایمن‌کردن شهرها و روستاها برای جلوگیری از خسارت‌های سیلاب‌ها اولین ضرورت و لایروبی رودخانه‌ها که از سال‌های گذشته تاکنون انجام نشده نیز ضرورت دوم محسوب می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز