خبرگزاری کار ایران

با حضور معاون رئیس‌جمهور افتتاح شد؛

آغازجشنواره لاله‌ها در گچسر البرز/ نمایش 600 هزار لاله رنگانگ در جاده چالوس

asdasd
کد خبر : ۷۵۸۶۲۵

بیست و یکمین جشنواره لاله‌های گچسر البرز با حضور معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و استاندار البرز آغاز به کار کرد.

به گزارش ایلنا، این جشنواره به ابتکار سرمایه گذاران بخش خصوصی از 21 سال پیش در اردیبهشت ماه هر سال میزبان هزاران گردشگر در روستای گرماب گچسر واقع در کیلومتر 52 جاده کرج - چالوس است.

جواد غلامی مدیرعامل شرکت مهدلاله ها در این مراسم گفت: امسال این جشنواره در زمینی به مساحت 10 هزار متر مربع برگزار شده است.

وی افزود : حدود 600 هزار پیاز لاله در 23 واریته به نمایش گذاشته شده و همه ساله این جشنواره با استقبال باشکوه مردم و علاقه مندان به گل و گیاه همراه است.

آغازجشنواره لاله‌ها در گچسر البرز/ نمایش 600 هزار لاله رنگانگ در جاده چالوس

جذب گردشگران، تشویق مردم به حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی، توسعه کشت گل و گیاه، استفاده بهینه از اراضی کشاورزی و باغی و معرفی جاذبه های طبیعی و تاریخی استان البرز از مهمترین اهداف برپایی جشنواره گل لاله های البرز است .

این جشنواره همه ساله با استقبال هزاران تن از علاقه مندان به گل و گیاه همراه بوده و دست اندرکاران جشنواره با برپایی آن درصدد فرهنگ سازی و کمک به شکوفایی طبیعت ایران و استان البرز هستند.

برپایی این جشنواره در محدوده جاده گردشگری کرج - چالوس بر زیبایی طبیعت جاده افزوده و شاهکاری بی بدیل به شمار می رود.

قشرهای مختلف مردم با حضور در این جشنواره که 10 روز ادامه دارد ، لحظه‌های ناب و به یادماندگی تجربه می کنند به ویژه آنکه امسال به لطف پروردگار نزولات جوی طراوات خاصی به کل کشور و استان البرز بخشیده و دیدن لاله های زیبا بر تارک البرز جنوبی برای هر رهگذر سرشار از جذابیت است.

بسیاری از گردشگران که سال‌های گذشته این جشنواره زیبا را تجربه کرده اند بی صبرانه خود را به روستای گرماب جاده کرج - چالوس رسانده و با گرفتن عکس یادگاری لحظه های دیدنی را به قاب تصویر می برند.

هر ساله بیش از 500 هزار نفر از این جشنواره دیدن می کنند که در نوع خود منحصر به فرد است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز