خبرگزاری کار ایران

جعفر سپهریان مطرح کرد:

آموزش و پرورش دستگاه تولید کننده است، نه مصرف کننده

asdasd
کد خبر : ۷۵۸۲۴۰

رئیس اداره آموزش پرورش منطقه طارم سفلی گفت: اگر خللی در روح و روان معلم وارد بشود جامعه هم تحت تاثیر قرار می گیرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، جعفر سپهریان رئیس اداره آموزش پرورش منطقه طارم سفلی ظهر امروز در مراسم بزرگداشت روز معلم با تبریک این روز به همه فرهنگیان اظهار داشت: امروز بهانه‌ای که باعث شده کنار هم جمع شویم یاد و نامی است از معلم.

وی با بیان اینکه در احادیث و روایات مختلف در باب جایگاه معلمی و معلمان بسیار مطلب گفته شده، گفت: تعلیم و تربیت شاکله هر جامعه‌ای است و این امر مهم و اساسی در هر جامعه‌ای بر عهده معلم است و در واقع معلم معمار تعلیم و تربیت در هر کشور است.

سپهریان با اشاره به اینکه هر کسی توان این را ندارد که به مانند معلم به تربیت انسان بپردازد، افزود: معلم در واقع صفاتی از خدا به ارث برده و رفتار معلم و کار معلم کار خدایی است.

رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه طارم سفلی با بیان اینکه هیچ جامعه‌ای مترقی نشده و رشد پیدا نمی‌کند مگر اینکه معلمان جامعه رشد پیدا کنند، ادامه داد: هر جامعه‌ای که به معلم بها داد در واقع به خودش بها داده و در هر جامعه‌ای که معلمان تقویت شوند، آن جامعه و آن حکومت تقویت خواهد شد.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه ما معلمان در کلاس‌های درس دست به کار مهم و اساسی می‌زنیم و عوامل جبری را تحت تاثیر قرار می‌دهیم تا این عوامل در خدمت انسان باشد، گفت: انتظار و آرزوی ما این است که آموزش و پرورش و معلم شاد داشته باشیم.

سپهریان خاطرنشان کرد: آینده جامعه در دست معلمان است و اگر خصوصیات مثبت در معلمان تقویت شود قطعا جامعه هم ساخته می‌شود و اگر خللی در روح و روان معلم وارد شود جامعه هم تحت تاثیر قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه ضعف در آموزش و پرورش در واقع ضعف جامعه است، تاکید کرد: هیچ جامعه‌ای رشد پیدا نکرد مگر اینکه به آموزش و پرورش خود توجه کرد.

رئیس اداره آموزش و پرورش طارم سفلی با تصریح بر اینکه امروز نگاهی که در کشور ما متاسفانه به آموزش و پرورش هست نگاه زننده‌ای است، گفت: اینکه آموزش و پرورش را به‌صورت دستگاه مصرف کننده تلقی کنند نگاه نابجایی است.

این مقام مسئول با بیان اینکه آموزش و پرورش نه تنها مصرف کننده نیست بلکه بزرگترین تولید کننده است افزود: ما فکر و اندیشه تولید می‌کنیم و منفعت آن به ما کم می‌رسد.

سپهریان با اشاره به اینکه هرچند که نگاه بیرونی به معلمین شاید نگاه خوبی نباشد خاطرنشان کرد: این به این دلیل است  که ملاک‌های ارزیابی در جامعه ما تغییر پیدا کرده است. اگر روزی ارزیابی‌ها معنوی بود، امروز به صورت مادی شده است. اگر ارزیابی ارزیابی معنوی باشد جایگاه معلم بسیار ارزشمند است .

وی در پایان خاطرنشان کرد: بخشی از هزینه‌های برگزاری این مراسم با موافقت معلمان کاسته و از هزینه صرفه‌جویی شده به مناطق سیل‌زده گلستان و به دو کودکی که پدر خود را در جریان سیل از دست داده بودند اهدا شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز