خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر کار در قم:

کاهش درآمد نفتی ایران فرصتی برای سالم سازی اقتصاد است

asdasd
کد خبر : ۷۵۸۱۵۶

معاون امور اقتصادی و برنامه‌ریزی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان این که کاهش درآمدهای نفتی یک فرصت مهم در سالم سازی اقتصاد است، گفت: باید سعی کنیم جامعه و اقتصاد خود را از اعتیاد به نفت کم کرده و رانت‌هایی که ریشه در پول نفت داشته را از بین ببریم.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قم، علی سرزعیم، چهارشنبه شب در همایش بزرگداشت مقام کارگر که با حضور پرشور کارگران و جمعی از مسئولان در تالار اجتماعات شهرداری قم برگزار شد، اظهار داشت: گاهی واژه رفاه به خوبی معنا نشده و تصور بر این می شود که رفاه یعنی با کمترین کار، بالاترین درآمد حاصل شود در حالی که کشورهای توسعه یافته جهان، پیشرفت خود را مدیون کار و تلاش شبانه روزی هستند.

وی با بیان این که رفاه در زندگی در گرو عجین شدن جامعه با فرهنگ کار و تلاش است، گفت: در کشورهای توسعه یافته جهان، نیروی کار به بهترین شکل ممکن، از فرصت ها به بهره وری می رسد؛ حتی گفته می شود که در برخی مواقع، نیروی کار در کشورهای در حال توسعه نمی تواند فشار کار در کشورهای توسعه یافته را تحمل کند و این نشان از کار زیاد در کشورهای پیشرفته دارد.

معاون امور اقتصادی و برنامه‌ریزی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تأکید بر این که این یک قائده مهم در دنیاست، که ملت هایی که فرهنگ کار را در کشور خود تقویت می کنند، می توانند میوه توسعه را بچینند، خاطرنشان کرد: البته برخی از کشورهای نفتی حاشیه خلیج فارس هم هستند که با کمترین کار، رفاه زیادی دارند و دلیل آن جمعیت کم این کشورها است.

وی با بیان این که کشور ایران بین کشورهای نفتی که پول زیاد و جمعیت کم دارند و کشورهایی کار زیاد و توسعه یافته قرار گرفته‌است، گفت: عده ای ترویج می کنند که حق ما رفاه بالاست و نباید کار کنیم و عده ای این گونه فرهنگ سازی می کنند که با فرهنگ کار می توانیم به رفاه برسیم، در حالی که ما باید بر اساس تجربیات کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه در تعریف کار و رفاه عمل کنیم.

سرزعیم افزود: باید بپذیریم که هر چه کشورها توسعه‌یافته‌تر شدند، شدت و فشار کار نیز افزایش پیدا کرده و نتیجه کار بیشتر، رقابت بیشتر است که البته به شکل رفاه در بخش‌های دیگر از زندگی ظاهر خواهد شد.

معاون امور اقتصادی و برنامه‌ریزی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان این که به صورت موقت با پدیده تحریم روبه رو هستیم که این تحریم‌ها منابعی را برای ما محدود کرده است، گفت: به صورت طبیعی جامعه‌ای که به درآمد حاصل از فروش نفت عادت کرده و اکنون درآمد نفتی آن کم شده است؛ همچنین از طرفی، با خباثت دشمنان نیز درگیر است، بخشی از زندگی جامعه را تحت‌الشعاع قرار می دهد.

سرزعیم با بیان این که وجود سلاطین سکه، ارز، قیر و طلا در ایران، نتیجه پول مفت نفت است، گفت: کاهش درآمدهای نفتی یک فرصت مهم در سالم سازی اقتصاد است، و از این رو وظیفه ما به عنوان مسئول یا شهروند این است که سعی کنیم جامعه و اقتصاد خود را از اعتیاد به نفت کم و سالم‌سازی کرده و رانت‌هایی که ریشه در پول نفت داشته را از بین ببریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز