خبرگزاری کار ایران

رییس اتاق ایران:

شفافیت در این کشور جریمه دارد

asdasd
کد خبر : ۷۵۸۰۸۵

غلامحسین شافعی گفت: تا زمانی که سودآوری کارهای واسطه‌گری و دلالی چندین برابر تولید باشد و از مالیات هم معاف باشند، این ذهنیت در تولیدکنندگان هست که شفافیت جریمه و تاوان دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، غلامحسین شافعی در نشست فعالان صنعت پسته ایران که صبح امروز در اتاق بازرگانی مشهد برگزار شد، گفت: فعالان اقتصادی همواره میهن پرستی خود را نشان داده اند و هیچ کس به اندازه آنها در سالیان گذشته پایداری نکرده و علاقه مندی اش را به کشورش ثابت نکرده است اما تا زمانی که سودآوری کارهای واسطه گری و دلالی چندین برابر تولید باشد و از مالیات هم معاف باشند، این ذهنیت در تولیدکنندگان هست که شفافیت و سالم زندگی کردن در این کشور جریمه دارد و در این وضعیت چطور می توان گفت تولید رونق می یابد.

وی افزود: بعد از ماجرای برجام و به وجودآمدن مشکلات جدید برای کشور، متاسفانه تصمیم گیران ما قبل از اینکه تحریم ها بخواهد اثرگذار شود برای اقتصاد کشور مشکلات زیادی بوجود آوردند که جبران این خسارت ها کار بسیار دشواری است.

شافعی ادامه داد: در آن زمان فعالان اقتصادی احساس خوبی نداشتند و در صدد مقابله با این مشکلات برآمدند و همزمان از جبهه خودی نیز ضربه خوردند و کار بر آنان سخت شد.

رئیس اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه با گرفتن برخی تصمیمات تجربه های تلخ گذشته یادآوری شد، افزود: در زمان ریاست جمهوری آیت الله هاشمی رفسنجانی و بوجود آمدن برخی مشکلات اقتصادی برای کشور ، صادرکننده های حرفه ای از عرصه کنار رفتند و غیرحرفه ای ها جایگزین آنان شدند و به مراتب مشکلات بیشتری اضافه شد.

وی افزود: متاسفانه نوع نگاه به تصمیم گیران، نگاه با تردید است، در صورتی که نگاه ما کمتر از صادرکنندگان نیست و دلسوز مملکت هستیم به گونه ای که بارها پیشنهاد دادیم واردات در مقابل صادرات صورت گیرد تا توازن برقرار شود.

وی در پایان گفت: سیاست های ارزی با اجرایی در کشور هماهنگی ندارد و امیدواریم این مسیر اصلاح شود و تغییر پیدا کند وگرنه مشکلات فعلی حل نخواهند شد.

همچنین عبدالکریم امین زاده رئیس هیات مدیره انجمن پسته ایران شعبه خراسان رضوی در این مراسم گفت: پسته ایران دارای ظرفیت های بسیار و بازار مطلوبی است و برگزاری این همایش مجالی برای بهره مندی از نظرات و آرای صاحبنظران این حوزه پیرامون حوزه بازار و مسائل بازرگانی و تجاری آن است.  

وی افزود: همه این همکاری ها باید در جهت از بین بردن چالش پسته یعنی کم بودن بهره وری باشد.

امین زاده تصریح کرد: کرمان در دوره ای که تولید پسته داشته برای خود تشکل و تعاونی داشته و استان خراسان نیز باید در این حوزه همتی کند تا تشکل قابل قبولی داشته باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز