خبرگزاری کار ایران

امضای تفاهم نامه همکاری بین میراث فرهنگی و شهرداری قزوین

asdasd
کد خبر : ۷۵۷۶۸۲

تفاهم نامه همکاری بین اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری و شهرداری قزوین با هدف کمک به توسعه و رونق گردشگری منعقد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قزوین، علیرضا خزائلی روز چهارشنبه افزود: این تفاهم نامه در راستای تشکیل کمیسیون مهر و میراث منعقد شد.

علیرضا خزائلی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قزوین در این خصوص گفت: به منظور تبادل نظر و تشریک مساعی در برنامه‌ریزی، راهبری و نظارت بر مجموعه اقدامات مشترک در جهت ارتقای شاخص‌های میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری و اجرای توافق نامه اسفند 1395 رئیس وقت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و وزیر کشور تحت عنوان کمیسیون مهر و میراث تفاهم نامه همکاری مشترک بین این اداره کل و شهرداری قزوین منعقد شد.

وی با برشمردن اهداف این تفاهم نامه،اظهار داشت: در این تفاهم نامه اهدافی چون تقویت نقش و جایگاه مدیریت شهری در توسعه پایدار گردشگری، مدیریت بافت های تاریخی و فرهنگی، ترویج و توسعه صنایع دستی و هنرهای سنتی، حفظ و احیای بافت و عناصر ارزشمند تاریخی، فرهنگی، طبیعی ایجاد زیرساخت های لازم برای توسعه گردشگری با رویکرد حفظ و سیما و منظر شهر، متناسب با معماری بومی و ایرانی– اسلامی، ایجاد بستر مناسب جهت استفاده از ظرفیت بخش های تعاونی و خصوصی و سمن ها، کمک به ایجاد منابع درآمد پایدار برای شهرداری، فراهم ساختن امکان تبادل فرهنگی و معرفی هنرهای سنتی و سنت های اصیل و بومی به گردشگران داخلی و خارجی دنبال می‌شود.

وی همچنین افزود: برگزاری نشست‌های تخصصی، همایش های علمی، کارگاه های آموزشی، انجام طرح های پژوهشی در حوزه‌های گردشگری، تکمیل، مدیریت و بهره برداری از کمپینگ های نیمه تمام، اقامتی در شهر قزوین، ارائه پیشنهادهای مشترک جهت تهیه طرح های توسعه شهری خصوصا طرح های تفضیلی شهر قزوین با نگرش توسعه گردشگری و حفاظت و احیای بافت های ارزشمند تاریخی – فرهنگی و صنایع دستی، تبادل تجربیات و یافته های پژوهشی، هماهنگی در برگزاری جشنواره های بومی و محلی و نمایشگاه‌های گردشگری، تقویت کارگاه های صنایع دستی و حمایت از تولید و برگزاری نمایشگاه ها و بازارچه های صنایع دستی و …. از اهم فعالیت‌های مشترکی است که در قالب این تفاهم نامه انجام خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قزوین یادآور شد: این تفاهم نامه در هشت بند و یک تبصره برای مدت 3 سال تنظیم شده و با توافق طرفین قابل تمدید است.

به دنبال امضای تفاهم نامه مذکور توسط طرفین،کمیسیون مهر و میراث متشکل از 11 عضو شامل شهردار قزوین، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین، دو نماینده از شورای اسلامی شهر قزوین، پنج فعال حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و دو فعال حوزه مردم نهاد برای توسعه و تقویت اهداف میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در قزوین راه اندازی و فعال شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز