خبرگزاری کار ایران

استاندار یزد عنوان کرد:

لزوم توجه جدی به مطالبات کارگری استان/ کمیته مطالبات کارگری برای تحقق خواسته‌ها تشکیل شود

asdasd
کد خبر : ۷۵۷۶۱۲

استاندار یزد با اشاره به مشکلات و مسائل موجود قشر کارگر گفت: مسئولان باید توجه جدی به مطالبات کارگری استان داشته باشند.

به گزارش‌خبرنگار ایلنا، محمدعلی طالبی در آیین گرامیداشت روز جهانی کارگر با تاکید بر لزوم بالندگی کارگران اظهار داشت: قوی بودن تشکل‌های کارگری در استان یزد به لحاظ پیگیری مطالبات ستودنی است.

وی با بیان اینکه ارتباط خوبی بین تشکل های کارگری با مجموعه دولت و کارفرمایی وجود دارد ادامه داد: در سال رونق تولید باید با کمک همه به ویژه حضور موثر کارگران و کارفرمایان در عمل شاهد باشیم.

استاندار یزد برجسته ترین نقش را متوجه کارگران دانست و عنوان کرد: آنچه در استان به آن نیاز داری و زمینه های آن نیز وجود دارد تقویت سه جانبه گرایی است که در برنامه های مختلف و طرح های گوناگون دیده شده که زمینه شکل گیری این ارتباط وجود دارد.

وی سه جانبه گرایی را ارکان تولید در کشور دانست و اظهار داشت: کافی است اراده مشترکی که در همه است و طرح های مختلفی که با جامعه کارگری در ارتباط است دنبال شود.

طالبی با بیان اینکه لازم است مسکن کارگران نیز تامین شود بیان داشت: سال هاست موضوع مسکن کارگران مطرح شده و در استان نیز طرح هایی ارائه شده اما تا به امروز مورد توجه نبوده لذا این آمادگی را داریم تا اقدامات لازم را با کمک و تعامل همدیگر انجام دهیم.

وی با اشاره به اینکه اجرای طرح های حوزه کارگری نیازمند برنامه مدون و برنامه ریزی منسجم است تصریح کرد: فضای خوبی که امروز وجو دارد را باید قدر بدانیم چراکه رویکرد دولت و برنامه های موجود در حمایت از کارگران و پیگیری مسائل و مشکلات این قشر عظیم و با افتخار است.

استاندار یزد با اشاره به حساسیت های نمایندگان استان در پیگیری مطالبات و مسائل قشر کارگری استان عنوان کرد: مجموعه مدیران استان نیز با همنوایی در کنار کارگران هستند و اجازه نمی دهیند که برخی مسائل در سال آینده تکرا شود.

وی با تاکید بر اینکه کمیته مطالبات کارگری در استان شکل بگیرد اظهار داشت: همه دستگاه ها همسو و همراه با این کمیته خواهند بود و با حساسیت های لازم در موضوعاتی که مورد نظر تشکل های کارگری است کار را دنبال می کنیم تا به نتیجه مطلوب برسد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هم با اشاره به نام گذاری سال رونق تولید اظهار داشت: جامعه کارگری ما با مهارت و فهیم است و باید با آموزش های مداوم، توانمندی ها را افزایش داهیم.

وی با بیان اینکه ارتباط بین جامعه کارگری و کارفرمایی باید به درستی برقرار شود ادامه داد: کارفرمایان باید بدانند که کارگران جزئی از بدنه تولید هستند و در حوزه رسیدگی به مسکن و معیشت و قرارداد مورد توجه قرار گیرند.

محمدحسین ریاحی با بیان اینکه بر توسعه تعاونی های مسکن برای جامعه کارگری تاکید شده است عنوان کرد: پویایی صنعت امکان پذیر نخواهد بود مگر با تعامل و ارتباط تنگاتنگ کارگر و کارفرما.

وی با اشاره به اینکه همدلی و همزبانی مشکلات کارگران را حل می کند افزود: ظرفیت سه جانبه گرایی در استا نشناخته شده و برای حل مشکلات آمادگی کامل و کافی وجود دارد و پاسخ مناسبی را ارائه خواهد داد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص معیشت و دستمزد کارگران نیز اظهار داشت: بر اساس قانون، حداقل هایی در این خصوص دیده شده است اما کارفرمایان می توانند این عدد را تغییر داده و افزایش دهند و معیشت کارگران خود را به شکلی با افزایش دستمزد تامین کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز