خبرگزاری کار ایران

صحرایی در گفت و گو با ایلنا عنوان کرد:

پارک جنگلی تربت جام در خراسان رضوی یک استثنا بود/ مشکل آب نداریم

asdasd
کد خبر : ۷۵۷۵۴۲

مدیرکل منابع طبیعی خراسان رضوی از حل مسئله حقوقی پارک جنگلی تربت جام خبر داد.

علیرضا صحرایی در گفت وگو با خبرنگار ایلنا در تربت جام گفت: بخش کمی از درختان پارک جنگلی بعلت دیرزیستی خشک شده اند ولی علت اصلی خشک‌شدن درختان به علت عدم آبیاری بهره بردار در آن مقطع زمانی که درختان نیاز به آب داشته‌اند بوده است که وی بخاطر کشیدن پمپ برای انجام کف شکنی و عدم حضور فیزیکی‌اش این آبیاری اتفاق نیفتاده و باعث ایجاد خسارت به درختان شده است. 

وی در مورد نظارت منابع طبیعی بر وضعیت بوجود آمده افزود: منابع طبیعی نظارت داشته است و سال گذشته با کمک و همراهی فرماندار و شهردار و مردم توانسته است بخشی از تامین آب را انجام دهد تا خسارت بیشتری به درختان وارد نشود.

صحرایی در مورد وضعیت فعلی پارک جنگلی گفت : در کمسیون نظارت ماده ۱۳ خلعیت بهره بردار صادر شده و منابع طبیعی مدیریت پارک را برعهده گرفته است و از امروز به صورت جدی شروع به کار خواهیم کرد و پارک جنگلی تربت جام را به حالت اول برمی گردانیم و قول می دهیم برای تابستان محیط خیلی خوب و مفرحی را بوجود بیاوریم.

وی ادامه داد: در قراردادی که با بهره دار منعقد کردیم شرح وظایف هر یک از طرفین مشخص است و طبق بررسی ای که انجام دادیم منابع طبیعی به وظایفش عمل کرده است و اینکه بهره بردار ادعا کند من با منابع طبیعی مکاتبه کردم درست نیست ایشان طبق شرح وظایفش باید بابت تامین و آبیاری پارک اقدام میکرد. 

ایشان در مورد دعاوی بهره بردار افزود: در قرارداد فی مابین مرجع حل اختلاف مشخص شده و کمیسیون ماده ۱۳ اختیار خلعیت را دارد و خلعیت صادر شده و حکم قطعی است و اگر بهره بردار ادعایی دارد مالی هست و اگر هزینه هایی در راستای طرح انجام داده است مورد قبول ما هست و کارشناس رسمی دادگستری هم هزینه های که بهره بردار انجام داده و هم خسارت‌هایی که به پارک وارد کرده است ارزیابی می نماید و تهاتر می کنیم و رای مرجع قضایی مورد تایید ماست.

صحرایی در مورد وضعیت آبدهی چاه پارک جنگلی گفت : پارک جنگلی مشکل آب ندارد و طبق ارزیابی کارشناسان بعلت عمق بیشتر چاه‌های اطراف مقدار فشار آب کمتر است و اگر عمق چاه افزایش یابد مشکل آب آن حل خواهد شد و در صورت نیاز کف شکنی انجام خواهد شد.

مدیرکل منابع طبیعی خراسان رضوی در پایان گفت : به اداره منابع طبیعی شهرستان تاکید کردیم تمام دغدغه اش را برای پارک جنگلی بگذارد و خوشبختانه هم توان ، اعتبار ، تخصص و امکاناتش را داریم که پارک جنگلی را به حالت اول برگردانیم و برای تابستان مکان مفرحی برای مردم تربت جام باشد.

پارک جنگلی تربت جام با ۴۵ هکتار وسعت در بهمن ماه ۹۴ توسط اداره کل منابع طبیعی به بهره بردار واگذار شد و پس از خشک شدن ۶۰ درصد درختان و بعد از اعتراض مردم و پیگیری کمپین حامیان پارک جنگلی در مرداد ماه ۹۷ خلعیت بهره بردار صادر شد و در تابستان سال گذشته با دستور و هماهنگی فرمانداری ، منابع طبیعی بعنوان مجری تعیین و با پیگیری و کمک کمپین مردمی حامیان پارک جنگلی و همراهی برخی از ادارات همچون شهرداری، آموزش و پرورش، محیط زیست ، ارتش و.... آبیاری پارک صورت گرفت .

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز