خبرگزاری کار ایران

از پوستر سومین دوره جایزه کتاب سال یزد رونمایی شد

asdasd
کد خبر : ۷۵۷۳۷۸

سومین دوره جایزه کتاب سال استان یزد با رونمایی از پوستر آن در مراسم روز یزد در نمایشگاه کتاب تهران رسما آغاز شد.

به گزارش ایلنا، آیین روز یزد، پایتخت کتاب ایران، سه شنبه دهم اردیبهشت‌ماه با حضور مسئولان کشوری و استانی در مصلای امام خمینی (ره)، محل برگزاری سی و دومین نمایشگاه بین المللی کتاب ایران برگزار شد.

در این مراسم که با حضور مسئولان از جمله، حجت الاسلام و المسلمین محمد صدوقی، رئیس هیئت مدیره خانه فرهنگ صدوقی، حسن جوادی، معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، ابراهیم حیدری مدیرکل دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی فرهنگی و کتابخوانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مجید جوادیان زاده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد و موسوی بیوکی، نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی حضور داشتند از از پوستر سومین دوره جایزه کتاب سال یزد رونمایی شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد یادآور شد: اگرچه شهر یزد به نسبت جمعیت کشوری یک میلیون و صد هزار نفر جمعیت دارد اما همین شهروندان تلاش کردند تا تمدن بزرگی بسازند که بسیاری از اندیشمندان از جمله دکتر پاپلی از آن به عنوان تمدن کاریزی نام ببرند.

جوادیان زاده یادآور شد: از زمانی که این تمدن شکل گرفته، عملاً می توان گفت که پارادایم تمدنی را در جهان بر هم زده زیرا عمدتاً تمدن ها در کنار رودها شکل گرفته در حالی که این تمدن در دل کویر با نقطه هویت بی آبی شکل گرفت و عملاً نوع جدیدی از تمدن را پایه گذاری کرد.

وی افزود: این تمدن با توجه به نوع ساختار خود در دل کویر مرکزی ایران بناهای فکری با شکوه و انسان های بزرگ و مکاتب بزرگ خلقی را به وجود آورد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد یادآور شد: ما یزدی ها میراث دار اندیشه ها و تلاش های باشکوهی هستیم که در گذشته وجود داشته و باید پاس بداریم تا شکر پروردگار را به جای آورده باشیم.

جوادیان زاده بیان کرد: با این رویکرد و دیدگاه که امروز که یزد به عنوان چهارمین شهر صنعتی ایران شاخص های صنعتی را در خود دارد بر خود لازم می بینیم که سهم فرهنگ را در این میان به رسمیت بشناسند.

گفتنی است جایزه کتاب سال استان یزد به صورت سالانه توسط خانه فرهنگ صدوقی و با مشارکت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، موسسه خانه کتاب ایران برگزار می شود. سومین دوره آن، تیرماه سال جاری در یزد برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز