خبرگزاری کار ایران

محمدصادق طهماسبی خبر داد:

اختصاص یک فروند بالگرد هوایی فوریت‌های پزشکی به استان یزد

asdasd
کد خبر : ۷۵۷۳۵۷

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری از اختصاص یک فروند بالگرد هوایی فوریت های پزشکی و خدمات امدادی- درمانی به استان یزد خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدصادق طهماسبی اظهار داشت: طبق صورتجلسه کارگروه بهداشت، سلامت و بیولوژیک شورای پدافند غیرعامل استان مقرر شد یک فروند بالگرد هوایی فوریت های پزشکی که از قابلیت پروازی و تجهیزات بالایی برخوردار است به استان یزد تخصیص داده شود.

وی با بیان اینکه با توجه به اعلام نیاز قرارگاه پدافند زیستی استان و موافقت سازمان اورژانس و کمیته پدافند غیرعامل وزارت بهداشت این بالگرد تخصیص یافت ادامه داد: این مهم با پیگیری‌های ویژه و مستمر در کمتر از شش ماه تحقق و یک فروند بالگرد هوایی فوریت های پزشکی و خدمات امدادی- درمانی به استان یزد اختصاص یافت.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری عنوان کرد: با توجه به پتانسیل ها و ظرفیت های استان یزد در حوزه بهداشت و درمان، همچنین موقعیت ویژه این استان از لحاظ جغرافیایی و قرار گرفتن در مسیر کریدور شمال- جنوب و شرق- غرب کشور امید است یزد به قطب فعالیت‌های امدادی و اورژانس هوایی کشور تبدیل شود.

وی همچنین از ارتقای تعداد پایگاه های اورژانس خبر داد و اظهار داشت: در دولت تدبیر و امید و با حمایت های رئیس جمهوری و وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تعداد پایگاه های اورژانس که تا سال ۱۳۹۵، ‌دو هزار و ۴۰۰ اورژانس بوده در دو سال اخیر به پنج هزار و ۵۰۰ پایگاه ارتقا یافته است.

طهماسبی اضافه کرد: در حال حاضر ۳۹ بالگرد فوریت های پزشکی در کشور وجود دارد که تا شعاع پروازی ۱۵۰ کیلومتر برای نجات جان انسان ها خدمت می کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز