خبرگزاری کار ایران

مدیر شبکه بهداشت آبیک مطرح کرد:

فضاهای تفریحی بزرگترین مطالبه مردم 3 محله آبیک/ 10 درصد ساکنان بیکار هستند

asdasd
کد خبر : ۷۵۷۲۷۰

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان آبیک گفت: طرح اجتماع‌محور مداخلات سلامت اجتماعی در سه محله شهر آبیک اجرا شده که کمبود فضاهای تفریحی بزرگترین مطالبه مردم ذکر شده است.

به گزارش‌خبرنگار ایلنا از قزوین، محسن چیت‌سازان در جلسه شورای اداری‌سلامت شهرستان آبیک اظهارکرد: طرح اجتماع‌محور مداخلات سلامت اجتماعی در سال گذشته در سه محله بنیاد، فردوس و شهید رجایی شهر آبیک اجرا شد که 100 زن و مرد این محله‌ها به سوالات پرسشنامه در زمینه‌های مختلف پاسخ دادند.

وی افزود: میانگین سنی افراد پاسخ‌دهنده به پرشسنامه 39 سال بوده که میزان سواد 30 درصد ابتدایی، 34 درصد مقطع راهنمایی و متوسطه، 29 درصد دیپلم و فوق دیپلم و 6 درصد کارشناسی و بالاتر بوده است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان آبیک ادامه داد: از این 100 نفر 13 درصد مجرد، 79 درصد متاهل، دو درصد طلاق گرفته و 5.5 درصد همسر فوت شده بوده است.

چیت‌سازان اضافه کرد: از 100 نفر مذکور 10 درصد بیکار، 22 درصد کارگر، 1.5 درصد معلم، 18 درصد آزاد، 41 درصد خانه‌دار و چهار درصد سایر بوده است.

وی خاطرنشان کرد: 75 درصد از 100 نفر مالک مسکن، 19.5 درصد مستاجر، 4.5 درصد مسکن اقوام و یک درصد سایر بوده است.

این مسئول اذعان کرد: با تکمیل پرشسنامه 100 نفر به ترتیب نیازها و کمبودهای خود را مطرح کردند که طبق رتبه‌بندی اولویت‌های اجتماعی کمبود فضاهای تفریحی، آموزشی، بیکاری، فقر و اعتیاد را از مشکلات محله‌های خود ذکر کردند.

وی خاطرنشان کرد: ا زدیدم مردم سه محله بنیاد، شهید رجایی و فردوس در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی به ترتیب آموزش و پرورش، نیروی انتظامی، شهرداری، مرکز هبداشت، هیأت‌های مذهبی و اهالی محله، فعالیت‌های تربیت بدنی، تربیت بدنی و شوراها را تاثیرگذار ذکر کرده‌اند.

این مسئول تصریح کرد: در جلسات آینده شورای سلامت، راهکارهای پیشگیرانه در زمینه آسیب‌های اجتماعی سه محله مذکوری که طرح اجتماع‌محور مداخلات سلامت اجتماعی اجرا شده، با مسئولان مربوطه مورد بحث و تبادل‌نظر قرار می‌گیرد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان آبیک افزود: با اجرای طرح اجتماع‌محور مداخلات سلامت اجتماعی مسئولان از دیدگاه مردم، متوجه مشکلات آنها شده و موضوعی که در سه محله خیلی ایده‌آل بود، مراکز و نیازهای تفریحی بود که بزرگترین مطالبه و بالاترین نیاز ذکر شده است.

مخزن حسین‌آبادرضی هوایی و مربوط به سال 42 است

امین‌الله شیخ مدیر آبفای روستایی شهرستان آبیک هم در این جلسه گفت: مخزن آب روستای حسین‌آباد رضی بخش بشاریات شهرستان آبیک به دلیل اینکه این روستا دشت بوده، هوایی است و به دلیل قدمت زیاد دچار مشکل شده است.

وی با بیان اینکه  روستای حسین‌آبادرضی زیر پوشش آبفای روستایی شهرستان آبیک قرار ندارد، افزود: مخزن 25 هزار مترمکعبی آن هم هوایی  ومربوط به سال 42 است. شبکه این مخزن فرسوده و از حیذ انتفاع خارج شده و باید تعویض شود اما به دلیل اینکه زیر پوشش اداره نیستند، نمی‌توانیم نسبت به تعویض آن اقدام کنیم.

این مسئول ادامه داد: 94 درصد جمعیت روستایی شهرستان آبیک زیر پوشش آبفای روستایی قرار دارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز