خبرگزاری کار ایران

همزمان با روز ملی خلیج فارس صورت گرفت؛

رونمایی از قدیمی‌ترین سند خلیج فارس در موزه حرم مطهر رضوی

asdasd
کد خبر : ۷۵۷۲۵۵

همزمان با روز ملی خلیج فارس از قدیمی‌ترین سند خلیج فارس در موزه حرم مطهر رضوی رونمایی شد.

به‌گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، حجت الاسلام سید جلال حسینی در این مراسم گفت: این اثر نقشه شهرها و کشورها، راه‌‌های ارتباطی ، موقعیت ممالک، کوه ‌ها و دریاها را مشخص کرده که از مهم‌ ترین نقشه ‌های آن می‌توان به موقعیت و نام خلیج فارس با عنوان 'بحر صوره فارس' اشاره کرد. 

وی اظهار داشت: اسناد تاریخی فراوان در دنیا وجود دارد که نام خلیج فارس در آن ذکر شده است. 

وی گفت: مرکز اسناد آستان قدس رضوی یکی از بزرگترین آرشیوهای خصوصی ایران است که اسنادی از تشکیلات اداری 500 ساله حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) در آن نگهداری می ‌شود.

حجت الاسلام حسینی با بیان اینکه آستان قدس رضوی 57 کتابخانه و مجتمع فرهنگی در سراسر کشور دارد افزود: برنامه 'سه شنبه فرهنگی' در تمام این کتابخانه ها برگزار می شود تا همه بتوانند از آن بهره مند شوند. 

وی اظهار داشت: قدیمی‌ترین قرآن کامل جهان اسلام نیز هفته آینده در موزه حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) رونمایی می‌شود. 

وی گفت: همه محققان و مولفان ایرانی و خارجی می توانند از تالار موزه آستان قدس رضوی به صورت دیجیتال و حضوری بهره مند شوند. 
حجت الاسلام حسینی ادامه داد: موزه آستان قدس رضوی آمادگی دارد منابع تاریخی و قدیمی خود را برای استفاده در اختیار مولفان و دانشگاهیان قرار دهد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز