خبرگزاری کار ایران

افزایش ۱۶۶ درصدی صادرات آذربایجان غربی نسبت به سال گذشته

asdasd
کد خبر : ۷۵۶۷۷۹

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: در سال 97 یک میلیارد و 423 میلیون دلار صادرات انجام شده که نسبت به سال 96 در حدود 166 درصد افزایش صادرات انجام شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ارومیه،سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: در سال 97 یک  میلیارد و 423 میلیون دلار صادرات انجام شده که نسبت به سال 96 در حدود 166 درصد افزایش صادرات انجام شده است.

 محمد دهقان سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: در سال گذشته 90 کارگروه با حضور استاندار و مدیران استانی و شهرستانی 50 جلسه تشکیل شده که مصوبات آن پیگیری مشکلات و رفع موانع تولید است.

وی افزود: 832 فقره تسهیلات به ارزش دو هزار و ۸۵۷ میلیارد ریال اعتبار و با هشت هزار ۱۷۷ برای ایجاد اشتغال جدید پرداخت شده است.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: سال گذشته 578 جواز تاسیس با پیش‌بینی 11 هزار و 383 نفر اشتغال صادر  و همچنین  279 مورد پروانه بهره‌برداری صادر شده است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر  30 گواهی کشف و 408 پروانه بهره‌برداری معدن صادر شده است، عنوان کرد: در سال 97 یک  میلیارد و 423 میلیون دلار صادرات انجام شده که نسبت به سال 96 در حدود 166 درصد افزایش صادرات انجام شده است.

دهقان تصریح کرد: 188 فقره کارت بازرگانی و هفت هزار و ۹۰۰ کارت مرزنشینی و چهار هزار و ۸۰۰ کارت پیله‌وری صادر شده است.

وی با اشاره به اینکه 11 هزار و 529 پروانه صنفی صادر که یک هزارو 47 مورد آن پروانه خدماتی است عنوان کرد:  علاوه بر آن در بحث تحقیق و توسعه 16 پروانه تحقیق و توسعه صادر شده است.‌

دهقان تصریح کرد: در سال 97 بیش از 200 هزار بازرسی انجام شده و 16 هزار عنوان تخلف  به ارزش چهار هزار و 57 میلیارد ریال کشف شده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز